Wat moet je nou zeggen als je mentrix deze mail gelezen heeft, ziet dat het niet goed gaat en je slechte cijfers haalt?

Dit is de mail die ik per ongeluk naar haar i.p.v. naar mijn vriendin stuurde: (naam weggelaten)

"Lieve M*,

Je begrijpt nu vast waarom ik wilde dat je de brief niet zou lezen. Dat het beschamend was, zei ik alleen maar omdat ik het niet eerlijk wilde zeggen. Echt beschamend was het niet, maar omdat het niet is gebeurd, wilde ik ook dat je het niet zou weten. Waarom dit alles zo is, wil ik liever niet uitleggen, ik wilde je er namelijk koste wat kost buiten houden. Niet alleen omdat het voor jou vervelend en belastend is, maar ook om de reden die je al kende van vroeger: ik wil normaal gehandeld worden en niet anders zijn. Maar ook omdat ik helemaal niet wil dat iemand het weet. Ik heb er maandenlang heel erg mijn best op gedaan ervoor te zorgen dat niemand er achter zou komen. Jammer genoeg heb ik die brief gestuurd en was het niet gelukt.
Nou ja, ik wilde nog even dat je dit wist. Je hoeft er niet over te beginnen, niets te vragen, niets te zeggen. Wat mij betreft vergeet je die hele brief en doe je of je nooit een brief gekregen hebt. Natuurlijk is het naïef om te denken dat je dat kunt, jammer genoeg.

R*"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heeft het gewoon zo moeten zijn. Het is niet gezond om iets achter te houden op die manier die jij doet. Ik weet niet wat het is, en dat gaat ons natuurlijk ook niet aan. Maar hoe langer je het voor je houdt, hoe meer het aan je gaat vreten. In principe is het natuurlijk privé en hoef je het je mentrix niet te vertellen. Maar hoe vervelend de gevolgen ook zullen zijn als je het vertelt, in de situatie waar je nu in zit, zak je steeds dieper de put in met alle gevolgen van dien. En hoe zou je het vinden als het toch via je vriendin naar voren komt? Je hebt het haar ook heel moeilijk gemaakt door het haar wel te vertellen, en min of meer te vragen of ze het er met niemand over haar wil hebben. Dat is voor haar ook een behoorlijke last. Ik zou je dan ook willen adviseren om het gesprek met je mentrix toch aan te gaan. Uit jouw vraag blijkt dat je nu dus jezelf niet kunt zijn. Vraag jezelf af of je dat wel wilt en hoe lang je dat zou kunnen volhouden? Wellicht is het veel beter voor je om wel jezelf te kunnen zijn, ook al wordt je dan anders behandeld door anderen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou daar een bekend 3letter woord voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
u
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou de laatste letter dan een t zijn;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bekende afkorting voor Kunt u tennissen, natuurlijk. xD
Er staat niets in wat belastend voor jou kan zijn, dus als ze er iets over zegt, gewoon zeggen dat de mail voor een ander bedoeld was, je kunt haar ook nog een mail sturen , dat de mail niet voor haar bedoeld is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik gedaan, maar ik durf te wedden dat ze erover zal beginnen. Woensdag heb ik een gesprek met haar, o.a. over mijn cijfers. Ik weet bijna zeker dat ze over die mail zal beginnen.
Sowieso, als je over mijn cijfers begint (ik sta een 2, 3, 3, 4 en 5) dan zullen we snel op het waarom ervan komen. En de reden waarom mijn cijfers zo slecht zijn staat indirect in die mail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mentrix is er om je te helpen, ik zie echt geen reden waarom ze over die mail zou beginnen, je hebt niets woordelijk beschreven ze kan dus alleen gissen en vragen wat er met je is, jij kunt zelf bepalen wat je verteld en wat niet
Ik zou even naar je mentrix toegaan, de hele boel uitleggen, (zo eerlijk en uitgebreid mogelijk, ze heeft nu toch al door dat er wat aan de hand is), en vragen je daar niet op te veroordelen? Of er rekening mee te houden als ze ziet dat het niet zo goed met je gaat.
Misschien is het juist wel heel goed dat die mail bij haar terecht is gekomen, uiteindelijk is zij je mentrix, en is ze er dus voor om je te helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik wil eigenlijk helemaal niet dat ze het weet. Zoals erin stond: ik doe al maandenlang mijn best ervoor te zorgen dat niemand erachter komt. En ik wil normaal behandeld worden. Dat is nou juist het probleem.
Maar als ze het niet weet, zullen de preken, wanneer ik mijn rapport krijg, behoorlijk erg zijn. Ik ging vorig jaar nog net over, nu sta ik er heel slecht voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, Rebecci, een paar dagen geleden wou je nog wél het gesprek met je mentrix aangaan. Wat is er dan veranderd, en misschien heb je nu tóch die beslissing genomen om het wel te vertellen.
Nogmaals, zij is er om jou te helpen!
Zeg dat het een ongeluk was en leg de situatie uit tot zover het voor jou comfortabel is (al is überhaupt het uitleggen niet echt comfortabel) Als ze een goede mentrix is zal ze over de situatie willen praten, want als jij hierdoor slechte cijfers haalt dan is het misschien handig dat de school het in ieder geval weet en misschien een hand kan uitreiken. Ik denk echt niet dat ze vreemd zal reageren, docenten komen rare dingen tegen.