Je moet vooral slim zijn, en goed kunnen onthouden.
Naar mijn idee moet je niet goed zijn in een bepaalde vak. (naja, rechten enzo wel dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er helemaal vanaf wat voor advocaat je wilt worden. Je kan namelijk een strafrecht advocaat worden, of een echtscheidingsadvocaat etc. Zelfs binnen bepaalde takken heb je nog opsplitsingen met specialisaties.

Tijdens je studie rechten kom je daar vanzelf achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlands en Engels zijn zeer belangrijk weet ik als rechtenstudent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frans komt ook veel voor zeker in de rechtzaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo komt frans nou weer veel voor zeker in de rechtzaal? haha
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
onze rechtspraak kent een aantal Franse benamingen. Komt doordat ons rechtsstelsel gebaseerd is op ondere andere de Franse Code Civil. Er komen verder veel Latijnse benamingen voor. Deze termen kun je gewoon leren. Het is niet nodig, om uitgebreide kennis van de Franse en de Latijnse taal te hebben.
de talen voorla nederlands en engels en maatschappijleer kan ook goed van pas komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welsprekendheid, al is dat geen vak op school. Dit naast andere vakken die al zijn genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de middelbare school lijken mij dit vooral de talen. En gezien er vaak rechtszaken zijn over patenten/faillissementen is economie ook handig. Maatschappijleer is ook handig, gezien (ik vroeger dan) hier leerde debatteren.