wanneer doe je examen als je gymnasium doet?

Toegevoegd na 6 minuten:
Iemand die ik ken zei dat je in gymnasium klas 4 een examen hebt en op de universiteit. is dat waar??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Van een gymnasiast zou je toch verwachten dat die dat weet....

Antwoorden (2)

nadat je klaarbent met gymnasium 6. Dan ben je ongeveer 18.

Toegevoegd na 2 uur:
Het klopt dat je na gymnasium 4 een schoolexamen kan afleggen. Maar hiermee ben je natuurlijk nog niet er vanaf ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
wat is dat voor een examen in klas 4 dan? toen ik nog op het gym zat, bestond dat in elk geval nog niet.
Op vmbo doe je in de 4de klas examen
Op havo doe je in de 5de klas examen
En op vwo/gymnasium doe je in de 6de klas examen.

Hoeveel jaar je vervolgopleiding duurt hangt er vanaf wat voor opleiding je doet.