Waarom is het "Natuur- en scheikunde 1/2" en niet gewoon natuurkunde of scheikunde?

Ik heb op mijn rooster 'Natuur- en scheikunde 1' staan en ook 'Natuur- en scheikunde 2'.

NaSk1 = natuurkunde en NaSk2 = scheikunde.

Waarom heet dat niet gewoon natuurkunde en scheikunde? Dit is overigens niet alleen bij mij op school; het staat zo ook op het boek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (3)

Omdat in het begin natuurkunde en scheikunde dicht bij elkaar liggen, dat had ik ook in de 2de klas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat die vakken tegenwoordig op de middelbare school als 'één vak gegeven worden. Vaak ook nog door dezelfde docent. Er is natuurlijk ook wel wat overlap, en aan de verschillen kom je vermoedelijk in een hogere klas pas toe, maar deze vakken worden al ettelijke jaren in combinatie gegeven.

Sinds mijn kinderen in Duitsland op school zitten, krijgen ze gewoon weer gescheiden Fysik en Chemie. Wel zo overzichtelijk ;-)

Op sommige scholen krijg je na een aantal jaar weer separate vakken. Het samenvoegen in de eerste jaren / lagere vormen van voortgezet onderwijs is onderdeel van de nieuwste lesmethoden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen in de eerste en tweede klas gezamelijk hoor. Daarna, vanaf de derde, ga je een beetje de verschillen ontdekken en langzaam gaat het steeds verder uit elkaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er toch ? Althans - op HAVO/VWO
Op het VMBO niet trouwens ; daar krijg je in de bovenbouw ook NASK ; zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij op school zijn natuurkunde en scheikunde wel gescheiden bij de bovenbouw van 't VMBO.
NaSk1 etc zul je waarschijnlijk niet in de dikke van Dale vinden. Het zijn bedachte benamingen door de school of door een stel ambtenaren.