Waarom is het "Natuur- en scheikunde 1/2" en niet gewoon natuurkunde of scheikunde?

Ik heb op mijn rooster 'Natuur- en scheikunde 1' staan en ook 'Natuur- en scheikunde 2'.

NaSk1 = natuurkunde en NaSk2 = scheikunde.

Waarom heet dat niet gewoon natuurkunde en scheikunde? Dit is overigens niet alleen bij mij op school; het staat zo ook op het boek.

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat in het begin natuurkunde en scheikunde dicht bij elkaar liggen, dat had ik ook in de 2de klas

Omdat die vakken tegenwoordig op de middelbare school als 'één vak gegeven worden. Vaak ook nog door dezelfde docent. Er is natuurlijk ook wel wat overlap, en aan de verschillen kom je vermoedelijk in een hogere klas pas toe, maar deze vakken worden al ettelijke jaren in combinatie gegeven. Sinds mijn kinderen in Duitsland op school zitten, krijgen ze gewoon weer gescheiden Fysik en Chemie. Wel zo overzichtelijk ;-) Op sommige scholen krijg je na een aantal jaar weer separate vakken. Het samenvoegen in de eerste jaren / lagere vormen van voortgezet onderwijs is onderdeel van de nieuwste lesmethoden.

Bronnen:
http://www.malmberg.nl/Voortgezet-onderwij...

NaSk1 etc zul je waarschijnlijk niet in de dikke van Dale vinden. Het zijn bedachte benamingen door de school of door een stel ambtenaren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100