Is grieks leren moeilijk ? iemand ervaring?

Omdat ik op aanraden van een therapeut mij eens even moet bezighouden met iets totaal anders,lijkt het mij wel wat om een andere taal te leren,daar ik lichamelijk met armen en benen problemen ondervind.
We reizen vaak naar de griekse eilanden,dus lijkt me leuk om de taal beetje te kennen,losse woorden ken ik wel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Alles waar je geen interesse in hebt, is automatisch moeilijk want je hebt er geen zin in. Iets wat je voor je lol doet lijkt al n stuk makkelijker, ook al is het dat niet echt. Dus heb je er lol in, en je hebt een doel, volgend jaar op vakantie wat kunnen praten, gewoon doen. Probeer nog bij de volksuniversiteit in te schrijven, als dat nog kan, de lessen zijn al wel begonnen. maar dat is redelijk geprijsd,ik heb er goede ervaring mee (niet met grieks) In je eentje studeren maakt het zwaar, en is moeilijk om de uitspraak goed te leren
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tsja, moeiljk..is Engels leren moeilijk? Is Frans leren moeilijk? Je moet gewoon een flinke woordenschat opbouwen en ervoor zorgen dat je de grammatica kent, maar dat is altijd zo als je een taal wilt leren.
Het enige verschil tussen Grieks en bijvoorbeeld Frans, Engels, Italiaans etc is dat het een ander alfabet is en je dus dat even moet leren. Maar als je dat eenmaal kent, is het net zoals elke andere taal. En geloof me, dat alfabet leer je snel en vergeet je niet meer. (Ik heb al 3 jaar geen grieks meer en kan het nog opdreunen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nieuw grieks bedoelt, dat vond ik heel moeilijk! Meteen al dat heel andere alfabet leren en je herkent niks vanuit onze eigen taal. Eerst deed ik een schriftelijke cursus met dvd'tjes. Dat was geen succes. Toen ben ik naar de Volksuniversiteit gegaan in een groep. Ze besteedden daar toen veel aandacht aan de grammatica en bijna niet aan het spreken. Na lang oefenen kan ik nu wel redelijk grieks lezen en een klein beetje spreken, maar ik versta er nog steeds niks van en grammatica snap ik ook niet. Ik heb het ook maar opgegeven. Ben een paar jaar geleden met spaans begonnen. Je kunt je er in veel landen mee verstaanbaar maken en spaans was voor mij in elk geval veel makkelijker om te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er zelf achter zien te komen of je het moeilijk vind. Als je er aanleg voor hebt is het niet moeilijk. Begin wel eerst met het alfabet

Toegevoegd na 14 seconden:
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschilt per persoon. Het ligt er maar net aan of je makkelijk leert, of je een alfa of beta type bent, je manier van leren, je motivatie en zo nog tig andere dingen. En oud of nieuw Grieks is ook een verschil. Ik zit op het gymnasium en leer nu voor het eerst nieuw Grieks. Dat is op zich best wel leuk, voor mij niet moeilijk, maar dat verschilt dus. Ik zou het gewoon eens proberen, als het je leuk lijkt. Niet geschoten is altijd mis.