Ja, tuurlijk kan je dan nog vwo halen, de entree- en citotoets zeggen niet zo veel, maar jij bent degene die bepaald waar je naartoe gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Een VWO-school is niet verplicht een leerling met VMBO-advies aan te nemen. Je bepaalt dus niet zelf waar je naartoe gaat.
Je Entreetoets is niet allesbepalend. Vooral het advies van je meester of juf zou dat moeten zijn. Dit advies, in combinatie met de CITO mondt uit in een bindend advies. Je kunt niet zomaar zelf bepalen naar welke school je gaat.

====

Niet aanvallend bedoeld, maar als je schrijft 'me entreetoets', bedenk of vwo wel realistisch is.... Zet hem op voor de CITO en laat zien dat je het kunt, zonder dat er getwijfeld moet worden. In de praktijk zien we toch vaak dat kinderen en ouders zichzelf hoger inschatten dan uiteindelijk haalbaar is.

Maar goed: je kunt het dus nog halen...