Wie heeft ideëen voor een stageplaats voor een puber?

Mijn zoon van 14 moet voor school een stageplek zoeken.Hij heeft geen idee wat hij wil worden. Hij heeft een autistische stoornis,n.b. hij is geen autist! Het betekent dat hij heel veel details ziet,een ongelooflijke woordenschat heeft(doordat hij graag en veel leest en schrijft)Heel veel fantasie heeft,erg creatief is en alles over topografie weet, omdat dit nu eenmaal zijn stokpaardje is. Zijn nadelen zijn dat hij geen handwerkman is, heeft ook een hekel aan vieze handen. Kortom, hij leert en denkt het liefst en zoekt graag dingen op.(wandelende encyclopedie werd hij al genoemd). Wie oh wie heeft tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien is een grafisch bedrijf iets voor hem. Daar kan hij zijn creativiteit en fantasie gebruiken. Het voordeel van zo'n bedrijf is ook, dat je niet altijd in team verband hoeft te werken. Als het een zogenaamde 'snuffelstage' is, hoeft het bedrijf niet geaccrediteerd (goedgekeurd) te zijn. Anders is dat wel iets waar je op moet letten. Maar daar kan het stagebureau van school vast wel meer informatie over geven. Succes met het zoeken naar een geschikte (stage) plek..

als ik de vraag goed begrepen heb denk ik aan en (gemeentelijk) archief,een bibliotheek of een onderwijsinstelling waar ze veel archieveren.

laat de school paticiperen in het zoeken naar de stageplek, om de redenen die je hierboven noemt. een werkgever met enige kennis van autisivorme stoornissen zou natuurlijk super zijn, alhoewel een aardige baas zonder die kennis ook gewoon goed kan zijn. misschien is het intressant de NVA (nederlandse vereniging autisme) te contacteren met deze vraag: http://www.autisme.nl/home.html?mnu=tmain100:shome&s=1&l=nl&t=1254595505

Afhankelijk waar je woont,maar een heel grote stadsbibliotheek lijkt mij wel interessant voor hem. Zodoende komt hij misschien ook in aanraking met onderwerpen die voor hem minder voor de hand liggen.

Misschien moet U het eens bij een boekenzaak proberen,komt hij gelijk met zijn hobby in aanraking.

Hij is geknipt voor GV. Wat de stage betreft, zou een museum (Wereldmuseum, Tropenmuseum) o.i.d. misschien iets voor hem zijn.

Stage als moderator bij GV !

Ik heb het idee dat hij een stage bij een reclamebureau wellicht wat vind.

Mogelijk kan hij stage lopen binnen de media wereld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100