Dat is HBO, maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD). Dan werk je dus 1 op 1 met de client.
Voor groepsbegeleiding kun je kiezen voor HBO sociaal pedagogisch hulpverlening (SPH), bijvoorbeeld met gehandicapten, delinquenten, jongerenbegeleiding etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook deze opleidingen ook op mbo niveau!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf n opleiding niveau 4 gevolgd, heeft dat nog invloed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke opleiding? En heb je deze ook afgerond? Je zou bij een Hogeschool even moeten informeren of dat je dan in het tweede jaar mag instromen (als je een gerelateede opleiding hebt gedaan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bianci70 Ja dit kan wel invloed hebben, als het aansluit op je vervolg opleiding kun je de opleiding soms verkort doen. Dit zou je bij de hogeschool zelf effe moeten checken!
Je geeft niet aan welke vooropleiding je hebt? De meeste hogescholen hebben één of meerdere studierichtingen maatschappelijk werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spw sociaal pedagogisch medewerker
is op mbo niveau en ook op hbo niveau sph
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest bekende en die het meest aansluiten op maatschappelijkwerk zijn de opleiding SPH en MWD. Ook met de opleiding CMV ( cultureel maatschappelijk vorming ) bevindt je je op maatschappelijkniveau. Verschil tussen sph/mwd en cmv zit hem vooral in dat sph'er/mwd'er puur en alleen gericht is op hulpverlening, werkend vanuit bepaalde methodieken etc en een cmv'er is meer gericht op het organisatorische. Dus kijkend bv naar een probleem in de wijk en aan de hand daarvan activiteiten organiseren. Ook met opleiding pedagogiek kun je komen te werken in maatschappelijkesetting, bv jeugdzorg, gezinsvoogd etc. Op mbo niveau moet je denken aan scw (sociaal cultureel werk, voorloper van CMV) en pw (pedagogisch medewerer) jeugdzorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet toegepaste psychologie (tp) niet!