Een SO betekent een Schriftelijke Overhoring.
Het is eigenlijk een voorbereiding op de toets van dat hoofdstuk, waar je een cijfer voor krijgt.

Voor welk vak heb je een SO?
Als je van een taal een SO hebt, dan moet je meestal woordjes leren, en dan krijg je tijdens het SO op een blaadje bijvoorbeeld 20 woorden, en dan moet je die proberen te vertalen.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een SO is een Schriftelijke Overhoring. Daarbij krijg je een papiertje met vragen of woorden die je moet beantwoorden of vertalen. Als je bijvoorbeeld voor Engels een SO krijgt moet je meestal een stuk of tien woorden vertalen naar het Nederlands, of andersom. Het is de bedoeling dat je hier goed voor leert! Het lijkt niets maar later zul je er veel aan hebben!
Als het goed is heb je bij het opschrijven van dit huiswerk ook meegekregen wat je moet leren...! Veel succes morgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een SO is een schriftelijke overhoring, je krijgt dus een toetsblaadje voor je neus met een aantal vragen die je beantwoorden moet.
(of eventueel een brief moet schrijven oid)

Bij mij was het altijd zo dat een SO 1x meetelt en een repetitie 2x meetelt, ik weet niet hoe dit bij jou op school zit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SO kan ook voor schoolonderzoek staan. Alle schoolonderzoeken samen vormen het schoolexamen. Je krijgt in de derde of vierde klas je eerste 'echte' SO. Je cijfer telt meestal 20-25% mee voor het SE. Het SE telt, bij vakken waarvoor je schriftelijk eindexamen doet, weer voor 50% mee voor je eindcijferlijst. Op je eindcijferlijst moet je gemiddeld minimaal een voldoende staan, en mag je maximaal één vijf hebben voor wiskunde, Nederlands en Engels om je diploma te behalen. Waarschijnlijk zit je in de eerste en zijn de bovenstaande antwoorden een beter antwoord op je bedoelde vraag, maar nu weet je dit vast voor in de toekomst ;)