Zit er een logica achter de duitse taal?

Ik zit op het vwo (2de) en heb dit jaar voor het eerst Duits. Ik word zwaar in het diepe gegooit voorall omdat ik ook een zware vorm van dyslectie heb. Nou kan ik gewoon Duits niet koppelen met het Nederlands heeft iemand daar advies voor?

(ik kan wel stomweg woordjes leren maar wij hebben veel luister oefeningen en dat is echt een verschikking)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In sommige gevallen lijkt het Nederlands wel op Duits, omdat het van dezelfde taal afstamt, het Germaans. Maar vaak is Duits toch wel anders, vooral met die vreemde naamvallen etc. Als ik jou was zou ik proberen zoveel mogelijk Duitse films of filmpjes te kijken zodat je je Duitse woordenschat verbreedt en het beter kunt begrijpen. Ik weet het, het is niet leuk maar je hebt er later alleen maar profijt van. Succes!