Imparfait:
Je mag de imparfait, de onvoltooid verleden tijd, op drie manieren gebruiken. De eerste is als je wilt beschrijven wat er in het verleden gebeurde. Voorbeeld: het was een mooie dag, de vogeltjes floten en de zon scheen. Ook gebruik je het voor een handeling die in het verleden die vaak herhaald werd. Voorbeeld: elke week zong ik een liedje in de klas. De derde mogelijkheid is voor iets dat nog bezig was, terwijl er al iets anders gebeurde. Voorbeeld: toen ik klein was, speelde ik met autootjes.

Passé composé:
Je gebruikt de passé composé om een of meerdere gebeurtenissen uit het verleden te beschrijven die al afgelopen zijn. Denk aan: ik heb gegeten, of ik heb gefietst.

Zo, en nu voortaan zelf je huiswerk maken! :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Passé composé: Ik heb bezocht - J'ai visité
Imperfait: Hij woonde - il habitait

De imperfait is de verleden tijd en de passé composé is de voltooid tegenwoordige tijd