Omdat dat wat duidelijker is dan ii en omdat dat geschreven is als Romeinse cijfers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is afhankelijk van het lettertype (font) of de kleine letter "L" gelijk is aan de hoofdletter "i", bij schreefloze fonts is het heel vaak zo.
Lettertypen mét schreefjes hebben meestal wel een verschillende vorm voor de beide letters: de kleine "L" heeft dan onder een doorlopend schreefje maar aan de bovenkant alleen naar links.
De hoofdletter "i" heeft dan zowel onder als boven doorlopende schreefjes.
(ik heb de notatie van "i" en "L" gebruikt om duidelijk te maken over welke van de twee ik het heb)

Toegevoegd na 12 minuten:
Wat meer informatie over schreefjes in onderstaande link: