Hoe krijg ik het rekenen het beste onder de knie?

Ik ben net begonnen met een opleiding waarin ook het vak rekenen centraal staat.
Nu is rekenen nooit mijn beste vak geweest,maar is wel essentieel voor het behalen van mijn diploma.
Als ik de sommen die die in het boek staan duizelt mij het al,ik weet niet waar ik eerst moet beginnen en hoe ik tot een oplossing moet komen.
Hoe krijg ik (in een korte periode) het rekenen het beste onder de knie?

(Het gaat trouwens om verpleegkundig rekenen,niveau 4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

oefenen, oefenen en oefenen, je kunt ook aan iemand vragen je te helpen of samen te leren met een klasgenoot die het wel goed kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je bij jouw opleiding geen bijles aanvragen? En is er niet iemand in je omgeving die je kan helpen? Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1) Doe de sommen die zijn voorgedaan nog een keer. Waarbij je zelf de getallen iets verandert.
2) Vraag extra oefenmateriaal aan.
3) Vraag bij je docent een proefexamen.
4) Kijk of er op internet oefeningen zijn en doe die.
5) Zet een opgave die onduidelijk is als vraag op deze site, dan kunnen wij je helpen en er ook nog wat van leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitleg vragen aan een rekendocent,
blijkbaar heb je in de basis wat dingen gemist
of niet geautomatiseerd.

er zijn rekentrucjes waardoor het zoveel simpeler
kan zijn.
Ik reken fout is de titel van een boek waar
best wel een hoop dingen in staan die je zouden kunnen
helpen.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je aanmelden voor de site beterrekenen.nl
Ze sturen je dan elke dag een mailt naar je met 4 rekensommen. De antwoorden en uitleg kun je meteen daarna zien. Super handig! Ik heb het zelf ook veel gebruikt.