Moet een BBL-er wel of geen lesgeld betalen? En hoeveel?? ZIE UITLEG!!??

Ik ga straks naar school en ben 18 dus moet lesgeld betalen. Nu is het volgende vrij vaag. Op mijn toekomstige school zeggen ze dat je voor voltijd meer dan 1000 euro betaald, en voor BBL EN DEELTIJD rond de 500 euro betaald. Nu is BBL en deeltijd NIET hetzelfde. Maar als ik op de site van het ministerie kijk, is er NIKS te vinden over lesgeld voor een BBL-er.
Mijn broer hoeft niets te betalen, wordt er gezegd, omdat hij dus BBL gaat doen, maar waarom moet ik dan wel lesgeld betalen? Zelfde situatie, zelfde instelling (de overheid) alleen andere personen..

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt dit het beste vragen bij de ib-groep. Hun kunnen zien wat jij precies doet en kunnen ook zien hoeveel je moet betalen. Als het goed is krijg je binnenkort de rekening al.

Het klinkt best vreemd dat jou broer niets hoeft te betalen? waarom zou hij dat niet hoeven? ik weet wel dat je geen studiefinanciering kan krijgen met een BBL opleiding, dit zijn de kosten: Iedere student die op 1 augustus 2011 18 jaar of ouder is en een BBL-opleiding volgt, betaalt cursusgeld. In het schooljaar 2011-2012 bedraagt het cursusgeld voor een niveau 1- of 2-opleiding € 216,00. Voor een niveau 3- of 4-opleiding betaal je € 524,00. Deze bedragen worden jaarlijks aangepast. Je moet het cursusgeld voor aanvang van de lessen betalen, anders kun je niet worden toegelaten. Toegevoegd na 7 minuten: Je kan met een deeltijd Bol opleiding trouwens wel stufi krijgen dus misschien dat je broer daarom niks hoeft te betalen omdat hij stufi krijgt en het daarmee betaald?? als je er echt niet uitkomt kan je inderdaad beter even contact opnemen met DUO

Bronnen:
http://www.idcollege.nl/faq/wat-is-het-les...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100