Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een doorstroomdossier???

Die heb ik nodig voor een BBL opleiding, mbo niveau 4.
Wat is het? Wanneer kun je deze krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn dit niet je gegevens van je vorige opleiding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey! Ik stel hier de vragen!! :P haha..nou..dat weet ik dus niet..:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha ja ik dacht gooi er nog een vraag bij. Mijn zoon had ook zoiets nodig maar ik dacht dat dat anders heette. Vandaar...;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha oke :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest die ook maken vorig jaar volgens mij heet het een doorstroomportfolio en alles moet erin staan over jezelf wat weet io niet precies maar die krijg je van je loopbaanbegeleider of kun je downloaden van je school site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moet die meenemen naar mijn intake, dus kan ik van niemand krijgen aangezien mijn intake pas beslist of ik word aangenomen of niet. Hier heet het een doorstroomdossier

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is een soort dossier, waarin staat wat je kan en doet en hebt gedaan. Wat er in de inleiding staat is (en ik citeer) ''Het doorstroomdossier wordt gebruikt bij de overgang van een leerling van het v(mbo en het praktijkonderwijs naar het mbo.,, ''Het kan ook gebruikt worden voor toeleiding naar de arbeidsmarkt,,.
''Als leerling ben je zelf verantwoordelijk voor het doorstroomdossier.,, ''Je kan een kopie van het doorstroomdossier meesturen met je aanmeldingsformulier voor de nieuwe opleiding.,, ''Heb je dat niet gedaan dan staat in de uitnodiging voor het intakegesprek aangegeven waar je een kopie van het doorstroomdossier naartoe moet sturen.''

Ik weet niet precies wat er van klopt, maar het komt er op neer dat er in staat van:
-Persoonlijke gegevens (naam, woonplaats ect.)
-Je gevolgde opleidingen
-Over of je ander onderwijs hebt gevolgd

Je maakt er ook eigenlijk een soort overzicht in van wat je wilt gaan doen (opleiding Bol of BBL) niveau enzo. Ook kan er in staan wat je misschien nog meer hebt, faalangst, dyslexie oid.

Eigenlijk een compleet overzicht van jou als leerling wat je hebt, bent en wat je gaat doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing