Wat kun je doen als je wiskunde docent iets niet goed aan mij kan uitleggen?

Vorig schooljaar hadden we een hele goede wiskunde docent, maar die ging dit jaar met pensioen.
Erg jammer.
Maar nu hebben we een andere gekregen.
Maar hij legt het niet goed uit(ik begrijp er niets van, terwijl ik een ster in Wiskunde ben), kletst 45 minuten door over verschillende dingen, of hij begint om de minuut weer over scheikunde.
Ik snap niets van zijn uitleg en wil toch geen onvoldoendes halen.
Wat kan ik als beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er na een gesprek met je docent niet uitkomt even met je mentor overleggen hoe je dit het beste kunt aanpakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ster is wiskunde is te zien op je avatar! :P. Ik hoop dat t lukt met je wiskunde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sisisi bedankt voor je compliment, ik ben heel goed in wiskunde maar dan moet ik wel een docent hebben die me goed kan lesgeven.

Het beste antwoord

Als je goed bent in wiskunde heb je misschien ook voldoende aan je boek. Probeer de uitleg daaruit te begrijpen en gewoon veel te oefenen met de opdrachten die daarin staan.
Anders als je iets niet snapt, kan je een gerichte vraag aan de docent stellen, of je vraagt een klasgenoot die hem wel begrijpt om het uit te leggen.

Als dat allemaal uiteindelijk niet helpt kan je altijd nog bijles nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bijles helpt :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je weer van die zelfde Wiskunde docent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel niet op school, maar er zijn genoeg mensen die wiskunde bijlessen geven.. Maar dat gaat wel wat kosten.
Kom in de les met gerichte vragen, en blijf doorvragen totdat je volgt wat hij uitlegt. Als meer klasgenoten jouw gevoel delen, vraag dan of de docent misschien buiten schooltijd wat extra vraag- en antwoordsessies wil organiseren. Op die manier leer je wellicht zijn manier van denken beter volgen?

En... wiskunde vragen kun je posten op goeievraag.nl!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag hem of hij je het nog een keer wil uitleggen, of misschien is er nog een andere docent die wiskunde geeft en het jou wil uitleggen en anders kun je het aan een leerling vragen die het wel heeft begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar ligt zijn passie meer bij de scheikunde.
Maar hij wordt hier betaald voor wiskundeles. Vermoedelijk heeft hij daarmee nog niet zoveel ervaring of kunde of kennis in huis. Jammer.

Voor jou is dit een uitdaging, en die ben je al aangegaan. Prima!
Spreek met de hele klas af, dat jullie hem bij de les gaan houden.
Met zijn allen, goed opletten, en bij iedere omweg naar scheikunde direct zeggen:"Nee, dat gaat over scheikunde, wij willen wiskundeles". Desnoods met een spreekkoortje. Dit werkt echt.

Eendracht maakt macht. Doe het wel vriendelijk en met humor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk heel leuk voor mensen die wiskunde niet zo leuk vinden om het lesuur vol te praten. Maar misschien kun je met je klas afspreken dat jullie toch wel les willen omdat jullie toch wel echt de lesstof moeten behandelen voor de proefwerken en voor je examen. Overleg dit met je leraar of mentor.