kun je met vmbo-k International business studies doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor studie is dat MBO, HBO.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MBO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MBO niveau 3 of 4? MBO niveau 3 is voor vmbo-k en niveau 4 is voor vmbo gt/tl

Antwoorden (1)

Nee, dat kan helaas niet.
Er zijn momenteel twee gangbare studies voor International business, te weten:
-International Business and Management Studies (IBMS) stoomt je klaar voor een leidinggevende functie binnen het internationale bedrijfsleven. Belangrijk verschil met bijvoorbeeld de hbo-studie International Business and Languages is dat de voertaal gedurende de gehele opleiding Engels is. Bovendien komen je medestudenten en docenten overal vandaan (Azië, Afrika, Zuid-Amerika, VS), waardoor je al vanaf het eerste jaar in een internationale omgeving studeert. Daarnaast krijg je een internationaal gericht vakkenpakket en leer je alles over andere (bedrijfs)culturen en wetten.
-International Business and Languages, bij deze opleiding draait alles om economie en taal. Aan het einde van je studie beheers je drie vreemde talen en heb je een goede kennis van de (internationale) markt. Een semester (vijf maanden) stage lopen of studeren in het buitenland is verplicht bij IBL, behalve bij de deeltijd en duale variant. Verder kom je via vakken als cross-cultural management en internationaal recht precies te weten hoe het bedrijfsleven over de grens eruit ziet en hoe je met andere wetten en bedrijfsculturen om moet gaan.

Beide studies zijn op HBO niveau.