Wat zijn tips voor huiswerk? Zie omschrijving

Ik moet deze week weer naar school; aan de bak dus! Maar ik moet me echt 100% inzetten. Vorig jaar deed ik bijna nooit wat aan mijn huiswerk, maar dit jaar moet dat wel gebeuren. Heeft iemand tips? Zodat ik niet afgeleid word etc. En dat ik dingen snel op pik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik heb nog een week
Sorry;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WAUW! Alsof ik de vraag heb gesteld, ongelooflijk ik wist niet dat er nog meer mensen waren die vorig jaar bagger waren en dit jaar er keihard tegenaan willen!
Hier een paar Tips:
1. Maak je huiswerk het liefst op de dag dat je het opkrijgt. 2. Als je je verveelt in de pauses of de tussenuren, pak je huiswerk voor morgen of overmorgen of daarna erbij. (Als hoef je het pas over een half jaar af te hebben. 3. Herhalen, herhalen, herhalen! Herhalen is het grote geheim! 4. Gebruik bij het woordjes leren Teach of Wrts, maar het beste werkt... PEN EN PAPIER EN DAN STAMPEN! 5. Huiswerk maken is bijna nooit leuk, weet je? NIET ALLES IS LEUK! Vind je het leuk je kamer op te ruimen? De auto te wassen, of al die klusjes? (als je dat doet tenminste) Dat doe je toch ook? en je hebt meer dan genoeg vrije tijd. 6. En denk eraan, er zijn mensen die al hun hele leven DROMEN om naar school te mogen gaan en jij gaat het. Doe er wat mee! Studeer voor die ene TOPbaan die je wilt hebben! En zo zijn er nog veel meer dingen waar je op moet letten maar ik denk dat je die (net als deze) allang weet :)
Ik wens je succes, ik heb nog een week, dus ik ga me ook voorbereiden...

Antwoorden (9)

Nou om te beginnen zou ik op tijd naar bed gaan zodat je morgen fris en fruitig in de klas zit. Dan pak je ook meer opvan de lesstof. En dat scheelt in je huiswerk.

Verder zou ik zorgen om je huiswerk zoveel mogelijk in de tussenuren te maken en de rest direct als je uit school komt. Dan zit je er ook iet tegenaan te hikken en kun je de rest an de middag anders besteden.

Vooral tijdens de les proberen op te letten. Dan heb je de lesstof al een keer gehoord en blijft het beter hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou je bijna een plus je geven, maar een van de slechtste dingen die je kan doen is gelijk je huiswerk gaan maken. Dan buit je je lichaam gewoon uit hoor! Ga eerst wat drinken, kijken wat tv. Dit kan tussen een halfuurtje tot een uur zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest zelf altijd even naar huis fietsen en dan even wat drinken en dan aan de slag. Het voordeel is dan dat als je het klaar hebt het uit je hoofd kan. Als je eerst tv gaat kijken oid dan iheb je veel discipline nodig om aan de slag te gaan. Als
Het dan klaar is dan hoef je er ook niet meer aan te denken. En dat geeft weer voldoening.
Je zegt het zelf al 100% inzetten dat is een goed voornemen.
Zorg ervoor dat je niet gestoord word, eet een banaan voor de concentratie.
Ev een zacht muziekje op de achtergrond en bedenk: eerst de taak ,dan het vermaak.
Weet dat je een voldaan gevoel krijgt als je goede punten haalt en een compliment van de leerkracht op je rapport.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg er in ieder geval voor dat je optijd naar bed gaat zodat je genoeg energie hebt en je goed kan concentreren. Daarnaast zou je huiswerk bv meteen na school moeten maken, voordat je de tv/computer aanzet. Dan wordt je ook niet afgeleid. Verder is motivatie erg belangrijk, zet een doel voor ogen (als ik dat af krijg trakteer ik mezelf bijvoorbeeld)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi! Wat ik zelf altijd doe is jezelf een doel geven met beloning. Bijvoorbeeld als ik nu 3 paragraven maak/leer dan neem je daarna iets lekker oid. Zodat je het ergens voor doet. Je moet jezelf wel motiveren! Doe het ook direct uit school, ik ga altijd eerst even wat kletsen met mn moeder en wat drinken. Dan ga ik naar boven. Dan ben je net uit school, zit de meeste stof nog in je hoofd en heb je nog geen andere afleiding gehad. Als je bijvoorbeeld eerst op de computer gaat blijf je er vaak te lang achter en ben je niet meer gefocust op je school. Dan wordt het vaak alleen maar uitgesteld. oja, mocht je toch niet sterker zijn dan je tv of computer, ga dan óf op een andere kamer zitten of trek beneden, als je nog geen draadloos internet hebt, de stekker eruit. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deed mijn huiswerk altIjd in de bibliotheek bij mijn school. Thuis werd ik altijd afgeleid door iets, iemand of had gewoon geen zin in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is een goeie de bieb. ga naar de bieb en neem (tip ) te drinke mee. drinken is goed voor het denken. bij sommige heb je een automaat maar van huis is goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet een kookwekkertje elke keer op 15 minuten of korter, wat je maar wil. Die vijftien minuten ga je achter elkaar aan het werk, daarna neem je een pauzetje. Maak het een soort wedstrijdje voor jezelf om het vol te houden, achter elkaar te weken voor alle minuten. Zo heb ik het gedaan, aangezien ik echt een hopeloos geval ben qua huiswerk maken. Dit kan je misschien helpen. Bouw zo de minuten op, als je merkt dat je echt niet langer achter elkaar kan werken dan een bepaalde tijd, wordt dat de tijd die je kunt gebruiken. Beloon inderdaad jezelf na elke pauze, iets eten werkt goed. Eventjes wat anders doen helpt ook met concentreren. Dit was wat bij mij erg helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad heel weinig, 15 minuten, dt schiet niet op, aangezien een pauze ook snel een kwartier is. Dan werk je echt niet hoor!
Zorg dat je je werk goed plant. Wat goed kan werken is om twee agenda's te gebruiken. 1 waarin staat wanneer iets af moet zijn. En 1 waarin per dag staat waaraan je gaat werken.

Krijg je bijvoorbeeld voor volgende week vrijdag een proefwerk op voor een vak, dan zet je voor elke dag neer wat je die dag gaat leren. Zo ben je niet 1 dag heel hard aan het werk, maar elke dag een beetje. Op deze manier blijft kennis ook makkelijker hangen (herhaling, ipv stampen).

Als je daarnaast zorgt dat je netjes elke dag een uur aan je huiswerk besteed (half uurtje 's middags, half uurtje na het avondeten bijvoorbeeld) dan komt het helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet afgeleid wilt worden, is het handig om te zorgen dat er niets is wat je af kan leiden.
Je kunt dus het beste gaan zitten aan een (bijna) leeg bureau.
En geen internet, TV, mobiele telefoon, herrie etc... in de buurt.

Als je het lastig vind om zelf, alleen de discipline op te brengen om je huiswerk te doen, vraag dan hulp van anderen. Spreek bijvoorbeeld af om je te laten overhoren als je iets geleerd hebt. Het kan heel goed helpen als iemand je af en toe achter je broek zit ;-).

Ruim op tijd beginnen met grote klussen is ook handig. Als je veel uit je hoofd moet leren o.i.d., is het bijna niet te doen om dat 1 avond van tevoren nog even snel te doen.

En wat ook kan helpen als je een lap tekst moet leren, is dingen aanstrepen of opschrijven. Toen ik zelf op school zat, heb ik hele kladblokken volgeschreven met een soort samenvattingen van wat ik moest leren.

Succes!