Wanneer is er meer tussen docent en leerling?

Een meisje15 uit mijn klas(soort van vriendin).Zij heeft een goede band met een vrouwelijke docente42.Zo noemt mijn zij het.Maar dit is het verhaal:zij en deze docente mailen heel vaak met elkaar(zij heeft meer als 420 berichten van de docente gekregen en anders om ook,het afgelopen schooljaar),die docente is ook al eens bij een wedstrijd van mijn haar geweest.Ook legt deze docente steeds haar hand op de schouder van mijn vriendin.Zij zegt dat het niets is en dat ze het anderen ook doet.Dus mooi ff niet,ze heeft het nog nooit bij mij gedaan of andere klasgenoten.Ook bij het zwemmen laatst,de docente pakte het meisje steeds vast.Zij accepteerde het.Zij zitten ook altijd naast elkaar,te kletsen,die docente verteld mijn klasgenoot prive dingen(over haarzelf, familie),het meisje ook.Het meisje wordt vrolijk van haar en andersom ook.Ze hangen altijd bij elkaar om.Ook heeft dit klasgenootje verschillende dingen van haar gekregen zoals(waar ik bij stond)een beertje met haar naam erop, leesboekje(een dure),en nog verschillende papiertjes.Vrijdag kreeg ik een mail onder mijn neus gedrukt met het volgende(deze was voor de vakantie verstuurd):Ik gun het jou enorm,je hebt toch een speciaal plekje in mijn hart, hoor!
Mijn vriendin stuurde alleen prettige vakantie.Dit is wat ik heb gehoord en opgemerkt.

Mijn vraag:
Is dit normaal, de band tussen deze twee?
Is hier meer aan de hand?
En wat zou die docent bedoelen met deze zin?
Het gedrag doet ze niet bij mij, waarom bij haar wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kent ze elkaar van buiten school? Familie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kennen*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat niet, ze kennen elkaar pas een jaar.
Maar ze hebben best wel veel gemeen met elkaar.
Verjaardag, docente is een dag eerder jarig als haar.
Mijn vriendin krijgt steeds voorrang.
Ze zijn altijd bij elkaar, die twee kun je niet scheiden.
Maar wat is er dan tussen hun?
Dat vraag ik me af, is dit toe gestaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook goede banden met sommige leraren, daar hoef je niet meteen iets achter te zoeken. Het is pas verboden als het een (seksuele) relatie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan dat het seksueel is?
Want mijn vriendin die bloeit helemaal op in haar bijzijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans dat jouw vriendin en je lerares seksueel iets met elkaar doen lijkt me niet zo groot ..
Bijzonder klein zelfs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hebben ze dan?
Zou mijn vriendin verliefd op haar zijn?
IK vermoed ook nog wel eens en zei tegen mijn vriendin.
Dat het wel lijkt dat mijn vriendin de perfecte dochter voor haar is.
Dan zegt zij dat is niet zo.
En o ja mijn vriendin kan niet stoppen met praten over haar.
Ik word soms gek van alle verhalen over haar.
Ze zitten elkaar achterna met toetspapieren, woordenboeken, docente geeft haar nog wel eens een tik.
Mijn vriendin durft haar alles te vertellen, sommige dingen durft ze mij niet eens te zeggen!

Het beste antwoord

Oei. Ik ben zelf docent en ik vind dat deze docente buiten haar boekje gaat. Ook al is er misschien "niks" aan de hand, ze gaat regelmatig een grens over. Alleen al het mailen, maar ook het aanraken etc. zijn voorbeelden van gedrag wat echt niet kan. Op onze school zijn daar duidelijke regels over.
Ik raad je aan hier met je mentor over te praten, of een andere docent of de vertrouwenspersoon op je school (die is er altijd, kijk in je schoolgids) waar je je bij op je gemak voelt. Erover praten betekent niet dat je haar verraadt, maar dat je de leerling in bescherming neemt. Hier is iets erg scheef gegroeid en jij kunt ervoor zorgen dat het niet verder uit de hand loopt. Echt doen hoor!
Goed dat je dit aankaart, echt waar. Sterkte!

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik lees hier van anderen dat je er niks achter hoeft te zoeken. Misschien is er inderdaad alleen een goede band, maar dan nog hoort een docente NOOIT een leerling voor te trekken en/of anders te behandelen. Deze vrouw is een grens over gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U bent zelf docent, maar wie van deze twee is er nou fout?
Maar deze docente is nog maar een paar jaar docente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze docent is fout bezig. Zij zou beter moeten weten. Ze maakt misbruik van haar positie, want zij is de meerdere van de leerling en heeft een machtspositie. Hoe aardig ze ook is, dit moet ze scheiden van haar werk. Als je vriendin een diploma heeft en met de docente wil blijven omgaan is er niks aan de hand, maar nu wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het gedrag soms heel vreemd van de docente.
Wordt ze boos op de klas (dus ook op mij) maar niet op haar.
Ze zegt er altijd bij dat het meisje een uitzondering is.
Ook heb ik weer van dat meisje gehoord, dat de docent zij dat ze gevaarlijk bezig waren met dat mailen.
Dus ze wissen de mails steeds.
Maar mijn vriendin die vindt haar echt heel aardig, stel als ik er wat aan zou doen, hoe zou mijn vriendin dan reageren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je het uitleggen aan je vriendin. Als deze docente hier mee doorgaat (of later met een andere leerling een klik krijgt en hetzelfde gedrag laat zien) kan het uiteindelijk veel vervelender aflopen. Tot aan ontslag. Als je hier nu over gaat praten met iemand dan bescherm je beiden tegen ergere situaties. Nogmaals; deze docente zou beter moeten weten. Ze is erg onprofessioneel bezig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En o ja met elkaars verjaardag.
Hebben ze kaartjes van elkaar gekregen, via de mail.

Andere antwoorden (4)

Zo te horen is er in ieder geval een enorme klik tussen deze twee mensen.

Het zou heel goed een soort moeder-dochter relatie zijn.

In een goede relatie van die soort hoort ALLES wat je hier beschrijft.

Kijk, alles is mogelijk maar het klinkt helemaal niet of je vriendin op de één of andere manier wordt "misbruikt" of "gebruikt" door deze docente.

Je zou dat je vriendin kunnen vragen of ze de relatie met de docente fijn vind of dat er toch iets is wat ze minder vind. Als het je vriendin is zou je aan haar antwoord toch moeten kunnen zien of het waar is of niet.

Zoals gezegd, alles is mogelijk maar het aantal oudere vrouwen dat relaties met ongewenste intimiteiten aanknoopt met jonge meisjes is statistisch heel klein (al zal ik niet zeggen dat het nooit gebeurt) dus TENZIJ je vriendin ergens onder lijkt te lijden zou ik dit niet zo zien
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs heel goed, die docente doet niets anders dan opscheppen over de leerling.
Ik vermoed ook dat het een soort moeder-dochter relatie is omdat de docente leeft tussen alleen maar mannen.
Goed is hun band zeker maar is er meer?
Mijn vriendin wordt niet misbruikt of gebruikt.
Ze vindt de relatie tussen de hun zelfs geweldig.
Mijn vriendin heeft alleen wat problemen thuis met haar vader vooral (wat weet ik niet).
Verder is ze een normaal type en soms lijkt het echt dat ze geopserdeerd is door haar.
amigo
12 jaar geleden
Dan is hier dus MEER, maar ik denk nog steeds dat dat niet slecht hoeft te zijn.
Je vriendin heeft duidelijk steun aan deze leerkracht.
Ik ben zelf geen leerkracht maar het enige dat me hieraan lastig lijkt is dat de rest van de klas zich achtergesteld kan voelen en/of denkt dat zij (bijv op cijfergebied) voorgetrokken wordt. In werkrelaties komt dat ook wel voor, dat een baas met de ene werknemer een betere (lees meer vriendschappelijke) relatie heeft dan met een andere. Ook dat is wel eens lastig maar ik denk zelf, we zijn allemaal mensen, zolang je er eerlijk open EN zakelijk mee om gaat moet je het ook niet helemaal afkappen, dan mis je waardevolle vriendschappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een meisje van 15 met een docente van 42. We hebben het hier niet over een zakelijke relatie en vriendschappen op de werkvloer tussen volwassenen. Als dit op onze school gebeurde zat ik morgenvroeg bij de directeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar cijfers zijn meestal het dubbele van de klas.
ZIj staat gemiddeld op het vak van die docente (8.5).
Dus het dubbele van mijn klasgenoten gemiddeld.
En ja ze is de beste van de klas, ik heb gewoon een 7.8 op dit vak.
Tegen mij is mijn vriendin heel eerlijk erover, maar ze zegt niet dat ze verliefd op haar is.
Ook de docente, heb ik gehoord van mijn vriendin.
De docente schept altijd over haar "speciale" leerling op.
En de docent heeft zelfs een bijnaam voor de leerling bedacht en deze naam op het beertje laten drukken.
amigo
12 jaar geleden
Met excuses dat ik het erbij zet, maar het is wel zo!!! we horen het verhaal nu natuurlijk van één kant.... maar zoals jij het omschrijft klinkt het toch als voortrekken EN DAT KAN NIET!!! Ik blijf erbij dat er best tussen 2 personen een betere band kan bestaan, ZOWEL op school als op het werk MAAR professioneel gezien moet het voor de mensen eromheen dan duidelijk zijn dit GEEN invloed heeft op cijfers of beoordelingen. Twijfelen meerdere mensen daaraan (en niet alleen die ene zwartkijker die je overal hebt) dan klopt er inderdaad iets niet. Ga in dat geval aub naar de schoolleiding en leg het voor, ik zou NIET naar die docente gaan, die voelt zich mogelijk aangevallen door jou, dan kan ze beter door de schoolleiding worden aangesproken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat verder als voor trekken.
Het is een soort band.
Het is alleen mij opgevallen en mijn vriendin verteld het natuurlijk alleen aan mij.
Verder is het nooit iemand opgevallen, ja alleen mijn andere vriendin, maar die bemoeit zich verder nergens mee.
Zij blijft zeggen:"Perfecte dochter"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als het verder niemand is opgevallen lijkt het me niet zon heel groot probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat misschien niet, maar andere docenten beginnen door te krijgen dat de docente niet anders doet dan opscheppen over mijn vriendin.
Maar stel als het wel aan't licht komt dan word ik ook aangekeken omdat ik het wist.
Vraag eens aan je vriendin wat die hiervan vindt. Misschien kenden ze elkaar al en vandaar die band. Als er geen eerdere band is of een goede reden voor dit gedrag is het niet gewoon. Kleine kans dat het om liefde gaat, aangezien het om twee vrouwen gaat, echter zegt dat natuurlijk nog niks want de docenten kan ook lesbisch zijn. Heeft je vriendin er last van? Dan kan ze dat gewoon tegen de docente zeggen en anders tegen haar mentor. Als ze er geen last van heeft, zou ik me geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik dus ook al eens gedaan en zij zegt dat ze het geweldig vindt dat er zoveel aandacht aan haar wordt besteed.
Ik zie ze vaak op afstand zwaaien of ik loop naast mijn vriendin en de docente zegt alleen hoi tegen mijn vriendin.
Ze kennen elkaar verder niet en de docente is getrouwd en heeft drie zoons. (dit heeft dat meisje weer aan mij verteld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jouw vriendin heel goed weet wat de reden is voor die sterke band. Misschien schaamt ze zich ervoor om er over uit te komen, maar als je echt antwoord op je vraag wil, zul je het een van de twee moeten vragen. Je geeft al aan dat de docente het alleen bij haar doet, dus het is niet normaal. Maar voor hetzelfde geld is het alleen maar goed bedoeld. Het kan geen kwaad om dit met je mentor te bespreken, deze hoeft hier verder, als je dat wilt, niet met de docente of jouw vriendin over te praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn mentor daarin tegen is vel op deze banden tegen.
IK heb zo'n idee van als ik het met haar bespreek dat die docent wordt ontslagen.
Het is namelijk al eens eerder gebeurt, maar dan bij een mannelijke leerkracht en een tiener.
Maar zij hebben "Het" ook echt gedaan.
Daardoor is onze school strenger geworden.
Ik vind het ook een beetje zielig als een docent door een beginners fout geen baan meer heeft.
En ik denk dat mijn vriendin er kapot van zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen beginnersfout hoor! Deze vrouw is 42 en die weet donders goed dat dit niet zo hoort!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft denk ik nog niet eens drie jaar haar diploma.
Volgend jaar wordt het haar vierde jaar dat ze dit vak geeft.
Ik denk ook dat mijn vriendin zichzelf de schuld zou gaan geven als dit allemaal aan het licht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan voel jij je ook nog schuldig, terwijl hier maar één schuld heeft en dat is de docente....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat denk ik ook, het komt dan door mij dat het aan het licht komt.
Maar een ding vraag ik me af:
Hoe is dit allemaal begonnen?
En o ja er schiet me iets te binnen over mijn vriendin.
Ze heeft ruzie gehad met haar moeder omdat mijn vriendin meer met de docente omging dan met haar.
En mijn vriendin noemde de ruzie onzin omdat het niet waar was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het toch aan je mentor melden, misschien dat zij een gesprek met de betreffende docente kan voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou die docente zich dan niet op haar tenen voelen getrapt?
Misschien bedoelde zij het goed?
Maar alles wat ik over hun hoor, is echt verkeerd.
Hoe die docente haar vastpakt, hand op schouders, de docente heeft een keer bij mijn vriendin haar hoofd in haar nek gelegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het echt melden, want ook dat hoofd in nek leggen is niet normaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vond ik dus ook, terwijl als ze bij mij aan de tafel staat ze gewoon naast me staat.
Maar bij mijn vriendin moet ze helemaal over haar heen hangen.
Ik heb dus het gesprek gehad met mijn mentor.
Resultaat: nopes, school zag er niets in.
Terwijl ik nog wel ergere dingen heb gehoord.
En ik weet dus nu inmiddels ook waar die docente mijn vriendin heeft vastgepakt.
Dat ga ik hier maar niet vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik wel weet waar je bedoelt. Maar heb je er zelf ook last van of probeer je je vriendin alleen maar in bescherming te nemen? Als het dat tweede is, zou ik het misschien maar laten bij wat het is, je vriendin heeft er namelijk alles behalve last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou waar die docente haar heeft vast gepakt, bij haar borsten.
Dat weet ik alleen verder niet, ik vind het gewoon een beetje gemeen.
Ze verteld haar alles wel, en dat krijg ik niet te weten.
Mijn vriendin is zo, niemand mag haar aanraken, niemand of ze slaat er gewoon op los als het doet.
Ik heb geteld en deze docent heeft denk ik wel iets van 10 keer haar hand op haar schouder gelegd.
Stel ik zou mijn vriendin aanraken, ik zou een klap krijgen.
En alles wat ik heb gehoord over haar, de verhalen.
En tja,
Die zin zit me dwars, ik weet nog steeds niet wat ze bedoelt.
'Ik gun het jou enorm, je hebt toch een speciaal plekje in mijn hart hoor!'
Wat betekend het, en ik vraag me af, mocht die docente dit haar zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt nu dat als jij je vriendin aanraakt, bv bij haar schouder of haar arm, dat de docente jou dan gaat slaan? Als ze dat doet, moet je dat meteen melden, dat is namelijk strafbaar en dan zal de docente ook wel geschorst worden. Is het ook zo dat ze jouw vriendin hogere cijfers geeft? Want dan moet je dat ook meteen melden, dat mag namelijk ook niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, kijk.
Mijn vriendin wil nooit worden aangeraakt, zou ik dat doen, krijg ik een mep van mijn vriendin.
Doet de docente dat, haar hand op mijn vriendin's schouder leggen, krijgt de docente geen mep.
De cijfers.
Nou, ik weet niet echt, ze is de beste in het vak.
Ze heeft altijd hoger als een 8.
IK weet niet of de cijfers eerlijk gaan.
Ik bedoel anderen halen niet eens een 8 of ik blijf maar rond de 7.
Wat zeg jij dan van die zin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zo naar die zin kijk dan vind ik het eerste gedeelte nog best normaal, maar dat speciale plekje in m'n hart, vind ik toch wel een beetje vreemd worden. Heb je het hier eigenlijk wel eens met je ouders over, wat vinden die hiervan? Je zou ook aan je ouders kunnen vragen of die dit onderwerp een keer ter sprake kunnen brengen tijdens een mentor gesprek.
Dat je vriendin de docente niet slaat, is helemaal niet zo gek, aangezien zij ouder is en het gênant zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O en over die cijfers: welk vak geeft ze? Vaak is het zo dat je elkaars antwoorden makkelijk kunt vergelijken en zo kijken of er eerlijk gerekend is. Vraag dus eens aan je vriendin of je haar toets eens mag bekijken omdat zij immers zo'n hoog cijfer heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij geeft Duits, ik kan niet te veel zeggen omdat ze hier misschien ook op zit.
IK vind het vreemd met het slaan, ze doet het wel bij haar ouders, maar niet bij de docente.
Ik heb het mijn ouders verteld, maar ze geloven me niet.
Vandaag ben ik ook weer bezig geweest het mensen aan het verstand te krijgen maar elke keer het zelfde.
'Nee, dat kan niet, dat zou de docente nooit doen'
Dat hoor ik best wel vaak.
Tja, het is niet verzonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je ouders je niet geloven vind ik echt raar. Alle mensen op GV geloven je toch ook? En wij kennen jou helemaal niet. Ik zou ook even duidelijk maken aan je ouders dat je het raar vindt dat ze je niet geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze geloven mij gewoon niet, wat ik ook zeg of doe.
Ze denken allemaal dat die vriendin van mij niet spoort en hij mij allemaal wijs maakt.
Het valt mij zelf ook op en wat ik allemaal hoor is gewoon niet normaal.
Alleen als niemand mij gelooft, tja dan kan ik verder ook niet veel meer doen.
En mijn vriendin die wil dus niet dat ik er iets aan ga doen.
Zij mist een soort van ouderliefde en ze denkt dat ze het hiermee een beetje krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het er gewoon bij laten en je verder geen zorgen maken. Als die vriendin van jou daar naar zoekt, laat haar dat dan doen, desnoods bij een docente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe ze thuis wordt behandeld kan ook niet, en hoe zal het gaan als ze van school gaat?
Gaat ze dan fysiek kapot omdat ze de docente nooit meer terug ziet?
Ze zit er nou al tegen aan te kijken.
Misschien kunnen ze het heel erg goed met elkaar vinden, ik had vroeger ook wel goeie banden met mijn docenten. Niks mis mee, maar als je het niet vertrouwt.. Waarom vraag je het niet gewoon aan haar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt wel anders, pakte jouw docenten jou vroeger vast?
Als ik het die docente ga vragen, heb ik een idee dat het niet zo goed gaat aflopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uh ja, die docente pakte mij ook gewoon vast aan mn schouder, gewone aanrakingen waren dat. Je moet er niet teveel achter zoeken denk ik.
Mwa, zou er neits achter zoeken, en me gewoon druk maken om mijn eigen leven. Vroeger ging ik 2 keer per week bij mijn gym leraar in de tuin schieten. Hij woonde buitenaf en had een luchtdruk geweer. Gewoon, omdat het klikte.