is het in het Engels correct om dubbele ontkenning te gebruiken?

Zoals in het nummer "no mercy for no soldiers". Ik hoor dit namelijk heel vaak in engelstalige muziek of films. Is dit een Amerikaans accent ofzo? Of is het gewoon goed, of fout maar inmiddels geaccepteerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Taalkundig is het niet correct, maar in de spreektaal wel steeds meer voorkomend en geaccepteerd.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ain't no doubt 'bout that ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taalkundig is het inderdaad nog niet echt correct te noemen, hoewel het in het zogenaamde Black English (Engelse dialect gesproken door de Afro-Amerikaanse bevolking in Amerika) wel heel vaak al wordt gebruikt als standaard. In dat geval begint de grens tussen incorrect en correct te vervagen tot het moment dat het 'variatie' wordt (en dus niet meer foutief is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de tijd van Shakespeare werd het zo gebruikt om de ontkenning extra kracht bij te zetten. Nu wordt het gebruikt om stoer te klinken, omdat het poëtisch klinkt of omdat iemand niet snapt dat het eigenlijk een taalfout is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dubbele ontkenning,overcompensatie,kan ook op leugenaars wijzen....