Nee hoor.
Als je de universitaire studie psychologie wilt volgen, voldoet een VWO-diploma, waar geen Latijn voor noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat hoeft absoluut niet. Verruit de meeste psychologie studenten hebben geen Latijn gehad, dus je zal ook zeker niet een uitzondering zijn en dat je een grote achterstand moet inhalen ofzo.

Overigens bestaat 'Latijns' met een s er achter niet, het is Latijn. Maar dat terzijde ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Verruit is volgens mij ook geen bestaand woord...
Nee!

Een universitaire studie betekent niet dat je "Latijn" of "Wetenschappen" nodig hebt om te kunnen volgen. Deze richtingen in het secundair onderwijs helpen je wel om binnen bepaalde hogere opleidingen beter te kunnen volgen en sneller te studeren. Voor de richting Psychologie heb je wél een voorsprong als je "humane wetenschappen" hebt gevolgd (waar je oa Psychologie krijgt en je dus een heel kleine voorsprong hebt)

De academische bachelor Psychologie is een studierichting met veel "redenerings"vakken. Leerlingen "Latijn" leren vooral goed blokken, wat zeer handig is voor studenten talen of geneeskunde. Psychologie gaat verder dan "blokken" alleen. Maar daar kom je wel snel genoeg achter.