Zijn er subsidies voor het aanbieden van een leerwerkplek aan meerderjarigen?

IK begeleid een 20-jarige jongen. hij heeft een BBL-plek nodig bij een bakkerij. Hij heeft een bakkerij gevonden, alles klikt & is positief. Enige minpunt: hij is een stuk duurder voor de werkgever dan een leerling van 16. Bestaan er tegemoetkomingen hiervoor? Hoe vind ik die?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Leuk dat deze jongen een plek heeft gevonden! Kenwerk is de organisatie voor BBL in de bakkerij. Zij geven op hun website veel informatie, zowel voor de leerlingen zelf als de begeleiders en de leerbedrijven.
Er wordt ook verwezen naar mogelijkheden voor financiële tegemoetkoming:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Informeer eens bij de gemeente.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien via een Sociale werkvoorziening.
12 jaar geleden
informeer bij de gemeente of het UWV wat de mogelijkheden zijn voor hem. Vroeger had ik op die leeftijd een melkertbaan, maar helaas zijn die er niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schooladministratie van de BBL-leerling moet zo antwoord kunnen geven op deze vraag.