Tips tegen de zenuwen op de eerste dag van de middelbare school?

Tips tegen de zenuwen , ik heb mijn klas al ontmoet dus zo erg spannend is het niet maar de docenten en het is ZO'N grote school.. Ik zit op het VWO

Toegevoegd na 3 uur:
Ik ben niet iemand die achter mensen aanloopt maar juist leiding geeft.

Toegevoegd na 3 uur:
En ik ken 5 mensen uit mijn klas al voor de middelbare school.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Iedereen vind die dag spannend. Laat het over je heen komen. Het scheelt al een boel, dat je, je klasgenoten al hebt ontmoet.
Dus, wees gerust, leraren houden rekening met de spanningen die jullie hebben. Dit gevoel zal snel overgaan.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon achter de rest van de klas aanlopen, er zal vast wel iemand zijn die de plattegrond uit z'n hoofd heeft geleerd en precies weet waar je moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke middelbare school doet iets van een introductie op de eerste schooldagen. Dan doe je dingen samen met je nieuwe klas, zodat je elkaar beter leert kennen. Dat kan bijvoorbeeld een sportdag zijn, of een kennismakingsspel. Vaak is de mentor daar dan ook bij, en/of meerdere docenten. Je leert de school alvast een beetje kennen , met de gewoontes en de indeling van het gebouw enzo. En bij elke les die je krijgt (voor het eerst wiskunde, voor het eerst Engels, voor het eerst geschiedenis, voor het eerst Nederlands etc) begint de leraar met een nieuwe start. Hij of zij kent jullie immers ook nog niet. Ze vertellen dan iets over het vak, en over de boeken die je gebruikt bij die les, en over huiswerk enzo.
Maak je dus geen zorgen, ook al is het natuurlijk best spannend. Maar ik weet zeker dat je na één of twee dagen al heel goed de weg weet op je nieuwe school. Dan weet je al welke leraar je leuk vindt, welk vak je saai lijkt, waar alle lokalen te vinden zijn, bij wie je in de pauze wilt zitten.
Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is echt niet eng hoor ik had de 1st dag ook wel wat zenuwen maar als er een paar oude klasgenoten/vrienden meegaan dan heb je al wat versterking en op de meeste scholen heb je ook 3 dagen introductie dan doe je allemaal leuke spelletjes om elkaar te leren kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon naar school gaan en je ziet vanzelf wat er gebeurt, ik ga ook naar de 1e, heb ook mijn klas al ontmoet en ga ook naar VWO en een best grote school. Wij beginnen met een introductie week. Dus dat is ook anders.

Laat het over je heenkomen, veel succes1