Waarom maakt de een veel spelling-/grammaticafouten en de ander niet? Iedereen leert het toch op school?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

heeft deels met taalgevoel te maken,maar ook voor een groot te deel met of je het belangrijk vindt of niet. veel mensen interesseert het niet zo of ze foutloos spreken of schrijven en op die manier maak je al snel flink wat fouten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

gemakzucht he..:-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommigen leren makkelijker
Sommigen vinden het belangrijker dan anderen om foutloos te schrijven
Sommigen zijn gewoon slordiger dan anderen, en denken er niet bij na
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
dat is ook een grammaticafout: ik irriteer me eraan. Het is: Ik erger me eraan, of Het irriteert me.
Dit is een contaminatie (van 2 goede uitdrukkingen of woorden een verkeerde samenstelling maken ;)
Intellect/geheugen verschilt per persoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de ene meer 'voeling' heeft met de Nederlandse taal dan de andere. Ik zeg dat, omdat ik het op één of andere manier 'voel' als er iets fout is in een zin.
En sommige leerlingen zijn nu eenmaal ook beter dan anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan komen doordat sommige minder goed leren, of er gewoon meer moeite mee hebben.
Of zoals ik dyslexie hebben :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je die dyslexie toch al goed verborgen kunnen houden, wow, want het is me nog niet opgevallen. Zoveel fouten maak je niet hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik controleer ook altijd mijn antwoord een paar keer voordat ik het verstuur en gelukkig heb ik hier ook hulp van een spellingscontrole :)