Met bachelor engels in England of amerika lesgeven?

Dag iedereen

Ik vroeg mij af of je met een bachelor engels hogeschool in england of de vs zou kunnen lesgeven?
Is daar veel vraag naar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waar wil je les in gaan geven?
Engels?
Nee, daar is niet veel vraag naar en al helemaal niet als jij geen native speaker bent (dus dat het jou moedertaal niet is). Hoe goed je ook bent in Engels voor een Nederlander, het wordt nooit zo goed als dat van een native speaker en dus zal een school eerder gaan voor iemand die de taal al zijn hele leven kent en bovendien in het Britse of Amerikaanse onderwijs is gevormd.

Wil je Nederlands gaan geven aan een talen universiteit dan kan het helpen dat je Engels goed is, maar er zijn maar heel weinig studenten die Nederlands als vak kiezen (en soieso al weinig universiteiten die het aanbieden) dus daar werk in vinden is ook erg moeilijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dan vakken waar er veel vraag naar is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt heel veel per staat. De VS is gigantisch groot, en niet elke staat heeft het zelfde tekort aan leraren. Bovendien hebben ze daar niet zo'n groot te kort aan leraren als hier. Ik weet alleen dat in New York (de staat, niet alleen de stad) veel vraag is naar vakkundige muziekdocenten en dramadocenten. Maar daar moet je dan maar net voor geschoold zijn. Het Nederlandse conservatorium staat in veel landen in een hoog aanzien, we hebben een goed conservatorium (niet dat de VS en Engeland dat niet hebben). Maar ja, de kans dat je daar voor opgeleid bent is klein...
Mag ik vragen waarom je perse naar Engeland of de VS wil, terwijl juist hun geen docenten Engels nodig hebben, zeker geen tweedetaal verwervers? Juist in andere landen is er vraag naar (naast Nederland zelf). In Oost-Europa is de vraag naar docenten Engels groot, en ook Frankrijk heeft daar vraag naar omdat het Franse onderwijs nog maar relatief kort Engels onderwijst, dus je niet veel oude leerkrachten daarin hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet per se, de vs of england,
Ik zou gewoon graag naar een ander land gaan,
Ik ben heel avontuurlijk ingesteld
Dus als in frankrijk en oost europa is er veel vraag naar leerkrachten engels? ook al ben ik van nederland,
Dat lijkt me niet, of je moet Engelssprekend van afkomst zijn.