Mag ik ongestraft Briefjes ophangen met teksten over pesten? Mag ik ook de naam van de school erbij zetten?

Ik hang briefjes op over pesten.
Teksten als:

-"Je stelt je aan" Het ligt altijd aan mij...
-"je moet naar een psycholoog" dat pakt de pesters niet aan.
-"Het gaat vanzelf over" Dan ben ik al dood
-"misschien moet je jezelf veranderen"

Etc.

Met onder elk blaadje:
Pesten kan opgelost worden, maar iedereen doet alsof hu neus bloedt
Wil je praten met lotgenoten?
(site)

mag ik de naam van de school erbij vermelden?
Waar kan ik een (Gratis) Site aanmaken + chatbox?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je mag briefjes ophangen. Maar je mag geen zwerfvuil op de grond gooien. Dat zijn twee verschillende dingen maar vaak belanden dit soort briefjes, door de wind of door anderen, uiteindelijk wel op de grond.
Er zullen mensen zijn die zich daaraan storen en er zullen mensen zijn die dit op moeten ruimen, veelal de gemeente.

Je mag niet de naam van de school vermelden op de briefjes, zij zijn niet de afzender en zij willen hier misschien niet mee geassocieerd worden.

Het klinkt alsof je de wereld wil veranderen. Ambitieus en op zich bewonderenswaardig maar vraag je wel even af hoeveel je kunt bereiken met deze briefjes.

Als jij een probleem hebt met pesten en/of gepest worden misschien kun je dan beter met een vertrouwenspersoon (eventueel van school) praten.
Of informeer zelf eens bij die site.

Zelf een site maken kan leuk zijn. Besef wel dat er al heel veel sites zijn over pesten. Waarin gaat jouw site verschil maken met hetgeen er al is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb je deze site al bekeken? http://www.pestweb.nl/aps/pestweb
Daar vind je heel veel bruikbare tips, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zeg dat de school er niks aan doet (wat dus het geval is, is een vertrouwenspersoon geen optie.
Het gaat iets dieper dan uitschelden.
het duurt al heel lang en de school doet er geen zak aan.
Ben naar Vertrouwenspersonen geweest, Maatschappelijkwerkers GGZE etc. Leraren zouden hun ogen open moeten doen!!
bedankt voor je antwoord, maar ik heb het liefste nog eeen hulpmiddel waar ik een site kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O en mijn Site zal zijn vanuit een slachtoffer, de keiharde waarheid, die tips zijn 0.0 effectief. Ik heb meer ervaring dan wie dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ezeltje, uit je vraag kon ik niet opmaken dat de school er niets aan doet. Als dat echt zo is kun je je richten tot een externe vertrouwenspersoon of klachtencommissie. In 1998 is de kwaliteitswet aangenomen, dat houdt o.a. in dat leerlingen (of ouders, of personeelsleden) die klachten hebben over pesten, agressie of andere vormen van onveiligheid kunnen gebruik kunnen maken van hun klachtrecht, conform die kwaliteitswet. Zij kunnen een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie waarbij de school zich aangesloten heeft. Lees je schoolgids of schoolsite even goed na om de contactgegevens van deze externe contactpersoon of klachtencommissie te achterhalen en neem contact op. Zie ook: http://www.schoolenveiligheid.nl/aps/School+en+Veiligheid/agressie+geweld+en+pesten/Pesten/Wetgeving/Wettelijk+kader+voor+beleid+om+pesten+tegen+te+gaan.htm
Er zijn genoeg mogelijkheden om een gratis Blog aan te maken met reactie-mogelijkheid.

Maar die is er al, minstens een.

http://lotgenoten.pimpblog.nl/38916/.Stop+pesten.html

Ik begrijp je frustratie wel.
Het Augustinianium profileert zich als een Katholieke school. Niet bepaald een veilig milieu tegenwoordig.

Kun je echt niet van school af?
Overleggen met je ouders voor een andere school?

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier nog een forum over pesten.

http://www.pestforum.nl/forum/index.php?showtopic=3158