Moet je al op je 1e schooldag (op middelbareschool) je schooltas meenemen? PS: 1e schooldag: wendag....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja! En stop er voor de zekerheid ook maar 1 of 2 plastic tasjes in...Want je gaat naast je schoolboeken ook volgegooid worden met boekjes, foldertjes en andere spullen...Beter een plastic tas te veel dan te weinig. En vergeet je agenda ook niet, die zul je nodig hebben. En als het kan ook een schrift of schrijfblok, want ze gaan je een hoop informatie geven, en dan is het handig als je wat kan opschrijven als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als je dan je boeken moet ophalen wel, anders niet.
een kleinere tas met je etui en agenda is dan wel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow echt wel hier boven mij!

Je wordt volgegooit met foldertjes en brieven.
met of zonder boeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij werden echt niet volgegooid met folders.
Als het goed is krijg je je boeken thuis geleverd. Je kunt het best zon kleine gymtas menen. Met bijv. een pen erin en als je wat meekrijt kan het in je tas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal moet je wel iets hebben voor je agenda en zo. Je rooster krijg je mee en soms krijg je ook de boeken gelijk mee. Kijk dus even of je boeken er ook al zijn anders is rugzak voldoende. Als je de boeken mee krijgt is een kruiwagen beter lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, waar moet je anders je boterhammen laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van school tot school af.
Normaal gezien krijg je bij de inschrijving toch een info-blad mee met instructies wat betreft benodigdheden bij de aanvang van het schooljaar(?)
Ik zou dus zeggen, neem contact op met de school en vraag wat zo'n wendag juist inhoudt.
Of je dan reeds boeken mee naar huis krijgt of niet zal volgens mij bepalend zijn of een schooltas aan te raden is of niet.

Wen alvast aan het leren bevragen bij de mensen die rechtstreeks betrokken zijn bij de activiteiten waarover jij vragen hebt. Zij zijn het best bevoegd om jou de juiste informatie te verschaffen.
Wij kunnen enkel gissen of vermoeden hoe het 'zou kunnen' verlopen.

Succes en veel leer-plezier op de Middelbare School!