Hoe verstandige keuze maken?

Hoi,

Ik heb een soort "probleem". Sinds kort ben ik aan het twijfelen om van opleiding te veranderen. Ik heb dit afgelopen schooljaar mijn diploma voor financieel administratief medewerker gehaald. Ik wil niet meer verder met deze opleiding, dus een niveau hoger voor administrateur. Wat ik in gedachte heb is, hotel management of een acteeropleiding. ( Ja totaal verschillende dingen) ik weet het ff niet meer. Allebei lijkt me leuk... Het zijn allebei geen makkelijke opleiding. Waar moet ik goed aan denken bij het maken van de "verstandige" keuze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Makkelijke opleidingen**
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat hierover met mensen die je kennen. Wij weten hier geen antwoord op. Wel succes!

Antwoorden (8)

Bedenk goed waarmee je het later wil gebruiken. En welke opleiding je het aller aller aller leukste lijkt en volg gewoon je hart ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verstandigste om te doen, is zoveel mogelijk informatie winnen over de opleidingen.
Ga langs de scholen, vraag brochures, alles wat informatie geeft over de opleidingen.
Kijk dan wat jij bij jezelf vind passen, en vraag vrienden en familie om advies.

Dat zal je definitieve keuze iets makkelijker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd moeilijk een keuze te maken als het om de juiste opleiding gaat. Je kunt ook overwegen om naar een open dag te gaan van beide opleidingen, dan kun je ook zien of dit je aanspreekt. Dan kun jij je keuze beter bepalen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
open dagen zijn meestal in januari
als ze/hij nu in wil schrijven voor september lukt dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag altijd een kijkje nemen in school als je dit wil met een afspraak, dan kun je in ieder geval de sfeer even proeven.
Hotel management doen. In vrije tijd toneelschool. Dan heb je allebei en kun je later of volledig overstappen maar acteren of acteren wordt niets en heb je hotel management om op terug te vallen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze toch allebei leuk vind zou ik dan kijken bij welke ik het meer zou verdienen en zekerheid!
Kies wat je graag zou doen ook anders hou je het niet vol.
Succes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je een verstandige keuze of wil je voor je passie gaan?

Dat is de vraag die je jezelf eerst moet stellen. Verstandig is, een opleiding waarna je snel een goede baan kunt vinden. Passie volgen betekent een opleiding die helemaal bij jou past en waar je later voldoening uit je werk haalt.

Volg je gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter (21) Heeft net de opleiding management afgerond met goede cijfers. Ik zal niet zeggen dat het een gemakkelijke opleiding is maar is zeker te doen als je maar gemotiveerd bent. Het is een leuke interessante opleiding. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag aan je familie, vrienden en kennissen, of ze in jou een acteur zien. Of ze voor jou optreden naar het theater of bioscoop zouden gaan.

Natuurlijk kun je acteren leren, maar veel goede acteurs zijn gewoon natuurtalenten.

Indien jij en je omgeving dat er niet direct in zien, kun je beter voor de andere opleiding kiezen.

Ik persoonlijk denk, dat als er echt een acteur in jou schuilt, je deze vraag niet gesteld zou hebben. Dan zou je het antwoord namelijk al wel weten.

In ieder geval succes met je keuze!

Toegevoegd na 6 minuten:
Besef ook dat het met de huidige politiek knap lastig kan zijn om werk als acteur te vinden. Je moet echt tot de top behoren om daar tussen te komen.
Televisiezender moeten gaan samenwerken en voor films wordt het steeds moelijker om een flink budget te vinden.

Tevens hebben mensen steeds minder geld in de knip om naar films en theater te gaan.

Kortom, ik denk dat je heel wat in je mars moet hebben, om in deze branche een goede boterham te kunnen verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hotels hebben het ook steeds moeilijker met de huidige recessie....:)