Hoe verstandige keuze maken?

Hoi,

Ik heb een soort "probleem". Sinds kort ben ik aan het twijfelen om van opleiding te veranderen. Ik heb dit afgelopen schooljaar mijn diploma voor financieel administratief medewerker gehaald. Ik wil niet meer verder met deze opleiding, dus een niveau hoger voor administrateur. Wat ik in gedachte heb is, hotel management of een acteeropleiding. ( Ja totaal verschillende dingen) ik weet het ff niet meer. Allebei lijkt me leuk... Het zijn allebei geen makkelijke opleiding. Waar moet ik goed aan denken bij het maken van de "verstandige" keuze?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bedenk goed waarmee je het later wil gebruiken. En welke opleiding je het aller aller aller leukste lijkt en volg gewoon je hart ;)

Het verstandigste om te doen, is zoveel mogelijk informatie winnen over de opleidingen. Ga langs de scholen, vraag brochures, alles wat informatie geeft over de opleidingen. Kijk dan wat jij bij jezelf vind passen, en vraag vrienden en familie om advies. Dat zal je definitieve keuze iets makkelijker maken.

Het is altijd moeilijk een keuze te maken als het om de juiste opleiding gaat. Je kunt ook overwegen om naar een open dag te gaan van beide opleidingen, dan kun je ook zien of dit je aanspreekt. Dan kun jij je keuze beter bepalen. Succes!

Hotel management doen. In vrije tijd toneelschool. Dan heb je allebei en kun je later of volledig overstappen maar acteren of acteren wordt niets en heb je hotel management om op terug te vallen. Succes!

Als je ze toch allebei leuk vind zou ik dan kijken bij welke ik het meer zou verdienen en zekerheid! Kies wat je graag zou doen ook anders hou je het niet vol. Succes ;)

Wil je een verstandige keuze of wil je voor je passie gaan? Dat is de vraag die je jezelf eerst moet stellen. Verstandig is, een opleiding waarna je snel een goede baan kunt vinden. Passie volgen betekent een opleiding die helemaal bij jou past en waar je later voldoening uit je werk haalt. Volg je gevoel.

Mijn dochter (21) Heeft net de opleiding management afgerond met goede cijfers. Ik zal niet zeggen dat het een gemakkelijke opleiding is maar is zeker te doen als je maar gemotiveerd bent. Het is een leuke interessante opleiding. Succes.

Vraag aan je familie, vrienden en kennissen, of ze in jou een acteur zien. Of ze voor jou optreden naar het theater of bioscoop zouden gaan. Natuurlijk kun je acteren leren, maar veel goede acteurs zijn gewoon natuurtalenten. Indien jij en je omgeving dat er niet direct in zien, kun je beter voor de andere opleiding kiezen. Ik persoonlijk denk, dat als er echt een acteur in jou schuilt, je deze vraag niet gesteld zou hebben. Dan zou je het antwoord namelijk al wel weten. In ieder geval succes met je keuze! Toegevoegd na 6 minuten: Besef ook dat het met de huidige politiek knap lastig kan zijn om werk als acteur te vinden. Je moet echt tot de top behoren om daar tussen te komen. Televisiezender moeten gaan samenwerken en voor films wordt het steeds moelijker om een flink budget te vinden. Tevens hebben mensen steeds minder geld in de knip om naar films en theater te gaan. Kortom, ik denk dat je heel wat in je mars moet hebben, om in deze branche een goede boterham te kunnen verdienen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100