Wat is een makkelijk boek om te lezen voor school? (literatuur)

Ik zoek een leuk boek maar dat wel makkelijk is om te lezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (10)

Turks Fruit, Jan Wolkers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erik of het klein insectenboek

staat meestal wel op de lijst

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_of_het_klein_insectenboek_%28boek%29
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeroeg van Hella S Haasse, is niet al te moeilijk en lekker dun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij mochten een boek van Ollie B. Bommel (Marten Toonder) op onze lijst zetten, ook erg leuk.
Verder bijvoorbeeld
de Komst van Joachim Stiller, van Hubert Lampo, en de verhalenbundels van Godfried Bomans en Simon Carmiggelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt? Wat jammer! Ik mocht hem op 't VWO lezen.
Joost Zwagerman met Vals licht.
Kluun met komt een vrouw bij de dokter.
Tim Krabbé met Het gouden ei.
Hugo Claus met Het verdriet van België.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat moet je hebben?
Een C boek?
Roman?
Novelle?
Van een Nederlandse schrijver of mag het ook een vertaling zijn?
Heb je een boekenlijst of ben je vrij?

Ik vind het boek: een andere Elliot, erg mooi.
Zeker een aanrader
Het is een vertaling, C boek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Renate Dorrestein valt altijd goed bij docenten Nederlands. Je mag al haar titels lezen en alhoewel ze zich soms iets te goed in geschifte gedachten kan inleven, is ze een schrijfster die ongelofelijk mooi schrijft en de spanning er tot het einde in weet te houden.

Tip: Een dun boek lijkt makkelijker, maar wanneer het onderwerp je niet interesseert of de taal op een hoog niveau ligt (bijvoorbeeld door moeilijk taalgebruik, veel symboliek en beeldspraak) kan het veel langer duren dan als je een dikker boek kiest om te lezen. Kijk dus in de eerste instantie vooral naar de inhoud en niet naar het aantal bladzijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, kort door de bocht is dat het boek dat jou boeit, dan leest het vanzelf lekker weg. Een boek waar je niet in komt zal voor jou nooit makkelijk te lezen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vond zelf 'twee koffers vol' van Carl Friedman best wel leuk en heel makkelijk om te lezen, als je echt een heel makkelijk boek wilt kun je kiezen voor 'tralievader' van dezelfde schrijfster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'de alchemist' van Paulho Coelho
super leuk verhaal en makkelijk/fijn om te lezen