kan ik een beveiligers diploma halen bij de LOI met een strafblad?

Ik wil graag een opleiding volgen van de loi, beveiliger mbo 2. Er staat niks bij over een strafblad of iets dergelijks? Is dit mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het doen van de opleiding zal volgens mij geen enkel probleem komen. Werk vinden gaat misschien lastiger worden met een strafblad in die branche.

De opleiding kan je waarschijnlijk wel doen maar je komt niet aan het werk. Als je beveiligingswerk moet gaan uitvoeren, zelfs als aspirant beveiliger in opleiding, geeft bijzondere wetten geen werkpas af. Zonder deze pas mag je geen beveiligingswerkzaamheden uitvoeren.

Voor de opleiding maakt het niets uit. Maar om daadwerkelijk te gaan werken of een bedrijf op te starten KAN het een probleem zijn. Het is mede afhankelijk van waar je een "strafblad" voor het gekregen. Voor vermogensdelicten HOEFT voor een portier of beveiliging evenementen geen probleem te zijn. Geregistreerde en veroordeelde geweldsincidenten is doorgaans funest voor voor deze tak van beveiligen. En zal degene die daadwerkelijk beveiligingshandelingen uitvoert geen grijze pas krijgen maar het e.e.a is ook afhankelijk van de tijdsduur. Je wordt door de molen gehaald en jouw betrouwbaarheid zal getoetst worden door bijzondere wetten van de politie. Er wordt een termijn van 4 jaar aangehouden voor het plegen van een misdrijf waar je een boete voor hebt gehad en 8 jaar als je hiervoor een gevangenis hebt gehad en hierop kan de korpschef een negatief advies uitbrengen. Is de misdrijf binnen dit tijdsbestek gepleegd zal het tegen het licht worden gehouden en zal men overwegen of je, ondanks deze veroordeling, als betrouwbaar kan worden aangemerkt. Bovenstaande is een leidraad. Ik ken portiers die vroeger, ook de afgelopen 4 jaar, een scheve schaats hebben gereden maar toch geen negatief advies hebben gehad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100