Wat moet ik me voorstellen bij een VAVO opleiding op het alfa-college?

Hallo, ik ben 18 jaar en heb net besloten te stoppen met mijn huidige opleiding ( laboratorium techniek mbo 4). Ik heb een test gedaan en daar kwam uit dat ik dus beter HAVO kon gaan doen. Nu hebben ze op het alfa-college een VAVO opleiding. Dat betekent iets met volwassenen die dan HAVO enzo kunnen doen. Nou was mijn vraag dus hoe dat dan een beetje gaat. In de klas enzo, net zoals vmbo-tl bijvoorbeeld of meer een mbo instelling aangezien het toch voor ouderen boven de 18 is. De opleiding duurt trouwens 2 jaar.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is precies wat je verwacht: een HAVO-opleiding. In één jaar wordt de gehele examenstof behandeld. Dus je doet gelijk hetzelfde schooljaar examen.

Omdat een hele opleiding te veel werk is voor één jaar, worden de 8 examenvakken verdeeld over 2 jaren.

Lijkt me helemaal geen gek idee voor je.