Mag je als je na twee keer Havo 4 te hebben gedaan en niet over bent naar Havo 5, op een andere school opnieuw Havo 4 doen?

Ik ben nu aan het einde van de tweede keer Havo 4, en ik zit nu in de "bespreekzone" met 2x een vijf en 1x een vier als gemiddelde eindcijfer. Dat betekent dus dat docenten gaan stemmen of ik over mag naar Havo 5. Als ze vinden dat ik niet over mag, moet ik naar het mbo. Toen vroeg iemand aan mij of ik dan niet op een andere school de Havo kan doen, en dan bedoel ik op een andere school beginnen bij Havo 4. Is dit mogelijk? Ik kan het nergens vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

niet bij dezelfde scholengemeenschap. misschien wil een andere school je wel aannemen, maar dan zou je daar persoonlijk langs moeten gaan. in soort gevallen werken buitenschoolse projecten een hoop (mits het natuurlijk leerzaam was)

Daar zijn zelfs speciale scholen voor, bijvoorbeeld het Luzac. Informeer eens bij je decaan.

Bronnen:
http://www.luzac.nl/college/ons-onderwijs/

Waarschijnlijk niet. Wat je kunt doen is je aanmelden bij Gilde-Opleidingen om daar in één jaar Havo 4 én 5 te doen. Je gaat niet naar huis als de lessen zijn afgelopen, maar pas als je huiswerk af is tot een bepaalde uiterste tijd. Dat was vroeger 18.00 u. Als ik jou was zou ik daar eens informatie gaan opvragen, en eventueel al aanmelden, omdat dit een perfecte manier is om toch niet langer over de Havo te doen dan wanneer je nu met de hakken over de sloot zou overgaan. Op het Gilde wordt streng toegezien op de studievorderingen en het huiswerk.

Ik weet niet wie jou heeft aangepraat dat je persé de havo moet halen. Het is geen schande als je naar het mbo moet hoor. Met alle respect maar de 2e keer havo 4 is ook niet gelukt, misschien met de hakken over de sloot. Het wordt er niet leuker op denk ik als jij straks 3 jaar ouder bent dan de rest van de klas en nog steeds met moeite mee kan komen. Als jij persé de havo wil halen dan moet je gewoon nog een jaartje overdoen. Ik neem aan dat je die havo wil halen om naar het hbo te kunnen, je kan ook een stapje terug doen mbo en daarna hbo. Dan doe je er ietsje langer over. Maar dat doe je ook als je 2 jaar te lang over havo 4 doet. Succes met je keuze!

Of je zet je opleiding voort op een VAVO. Dat is speciaal voor leerlingen die buiten de boot vallen of gewoon pech hebben. VAVO's zitten bij ROC's.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100