Ik ben 23 en ook afgewezen bij sommigen scholen, inmiddels ben ik wel aangenomen op het ROC Eindhoven (ICT).

De reden hiervoor is dat het niveau waarin jij terecht zou komen (17-18 jarigen) normaal gesproken een lager niveau hebben dan jij hebt, in hun praten en doen. Je moet hier tegen kunnen, of misschien omdat je je verhaal niet goed hebt gedaan want dat is ook belangrijk: een zilveren tong hebben.

Succes!

Toegevoegd na 41 seconden:
Mogen ze dit doen? Ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeiden ze ook van de andere studenten zijn veel jonger en daar pas je dan niet goed tussen maar mij boeit dat niet ik wil gewoon naar school. Ze boden me toen aan een cursus van een jaar te volgen waarbij ik ook hetzelfde diploma kon behalen en bij mensen van mijn leeftijd zou zitten, maar die cursus zit al vol en er is een wachtlijst. Dus ik wil gewoon die opleiding doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja dan moetje wachten tot volgend jaar simpel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap helemaal wat je bedoeld, zo zit die k*tmaatschappij nou eenmaal in elkaar. Laat je niet kisten want dan hebben ze juist gewonnen. Je moet ook niet overal schijt aan hebben zal ik je vast vertellen dat wekt alleen maar in je nadeel.

Andere antwoorden (3)

Ja dit mogen ze doen. Je hebt ook van veel ROC's de opleiding maar dan met klassen van 21+. In mijn klas verschilt klas ook op het ROC is de leeftijd van 16 tot 27 en vaak zit hier toch wel een groot verschil in met gedrag en de volwassenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat in een bol klas met de jongste van 16 en de oudste van 27.
Ik weet niet of ze het mogen..is het niet hetzelfde als met werk? Dat het discriminatie is? Aangezien er geen leeftijdsgrens op de opleiding zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ROC mag de toelatingseisen strenger maken. Zeker als er meer aanmeldingen zijn dan plaatsen. En of het dan gaat om uitstraling of leeftijd of cijferlijst, dat bepalen zij.