Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil ontslag nemen in de proeftijd, moet ik ingeroosterde uren nog werken?

Toelichting: Ik werk ongeveer 2,5 weken in een supermarkt. Het werk valt echter flink tegen en ik heb al besloten dat ik ermee wil stoppen.

Ik zit nog in de proeftijd. Mijn vraag is nu: Als ik ontslag neem, moet ik de uren die ik ingeroosterd sta nog werken? Ik sta namelijk voor deze week en de week erna al ingeroosterd.
Ik vind het natuurlijk vervelend voor de supermarkt om vlak voor een shift (zaterdag) te stoppen maar ik zie er nogal tegenop haha.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In je proeftijd kan je per direct, zonder opgaaf van redenen, ontslag nemen. (Je moet het natuurlijk wel vertellen dat je ontslag neemt.)
Dat betekent dat je daar niet meer hoeft te werken dus.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ah, dankjewel! Ik had dat al verwacht maar ik wilde het wel even zeker weten :) Nogmaals bedankt voor je reactie
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Klopt, het MAG !
Maar als het kan, probeer in overleg te stoppen. Dan breng je je werkgever niet in de problemen en kun je in de toekomst ook nog met goed fatsoen naar de supermarkt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding