Waarom zeggen ze dat het Media College in Amsterdam een slechte school is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zijn 'ze'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kranten, leerlingen en schoolinpsctie

Het beste antwoord

Dat zeggen "ze", omdat de schoolleiding de hele boel niet erg in de hand had. Er was veel lesuitval, docenten wisten niet in welk lokaal ze moesten zijn, en veel studenten vonden de kwaliteit van het onderwijs bar slecht. En dat vond de onderwijsinspectie ook, maar besef je daarbij wel dat niet alleen het Media College een slechte beoordeling kreeg, maar zo'n 400 andere opleidingen ook.

Een beetje googelen leert, dat de meeste berichten hierover uit 2010 (en soms wel 2007!) zijn. Het kost best een beetje moeite om informatie uit 2011 te vinden over de slechte kwaliteit van het MA.

En dat is ook niet zo vreemd. De onderwijsinspectie is er niet alleen voor, om te signaleren dat het op een onderwijsinstelling niet goed gaat, maar ook om er voor te zorgen dat het beter wordt. Het zou dus best zo kunnen zijn, dat nu, in juni 2011, het MA helemaal niet meer als "slechte school" wordt gezien. De MA gaf destijds zelf ook al toe, dat het allemaal weer wat "schoolser" moest, en er organisatorisch heel veel verbeterd kon worden. Blijkbaar is dat gebeurd.

Mocht je precies willen weten, hoe het nu is gesteld met de kwaliteit van het onderwijs op de MA, dan kun je altijd contact opnemen met de onderwijsinspectie.
http://www.onderwijsinspectie.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt. ik heb even gekeken en de onderwijsinspectie blijkt het ook nu juist als zeer slecht te beoordelen. Eigenlijk alles zwak en zeer zwak als beoordeling. wow, echt minder. bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit artikel lees je ook waarom media college Amsterdam slechte school is: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/carriere/40066-media-college-amsterdam-wat-kun-je-er-leren.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thnx