Het percentage kinderen dat slaagt voor het havo- en vwo-examen daalt. Vorig jaar haalde 85 procent van de eindexamenleerlingen hun havo-diploma, in schooljaar 2005-2006 was dit nog 89 procent. Op het vwo slaagde 89 procent, tegen 93 procent in het schooljaar 2005-2006.

Dat blijkt uit recente cijfers van de Inspectie van het Onderwijs. Een verklaring voor deze dalende trend heeft de Inspectie niet.

Volgens de VO-raad, de koepelorganisatie van middelbare scholen, is de toename van het aantal leerlingen dat naar havo en vwo gaat de oorzaak van de daling. Voorzitter Sjoerd Slagter: "Ondertussen blijven de eisen hetzelfde. Dus is het logisch dat niet iedereen de eindstreep haalt."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm..kan even niet vinden hoeveel procent in 2011 is geslaagd. Sorry!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Havo/vwo uitslagen zijn morgen pas bekend, vandaar dat die nog niet te vinden zijn!