Hoe kan je het best dialogen Voor een mondeling leren?

Voor frans en engels.
Bijv vertaling erbij zetten, of gewoon alleen vertaling uit je hoofd leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Vertaal de tekst eerst zodat je ongeveer weet waar het over gaat. Je kunt de zinnen uit je hoofd leren zonder de betekenis ervan te weten, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan minder goed blijft hangen.

Vraag een vriend(in) of familie om persoon a of b te spelen. Probeer het eerst een keer met tekst erbij. Probeer het dan zonder. In het begin zal je wat foutjes maken, maar daar leer je juist van.

Heb je geen persoon in de buurt. Leg dan een boek of schift over a of b en oefen zowel a en b. Zeg het wel hard op. Dan blijft het beter hangen. Mocht je een woordje of zin niet kunnen onthouden probeer er dan een of andere ezelsbruggetje erbij te bedenken. Dan onthoud je het veel beter. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het belangrijkste wat je moet weten, is dat je beseft waar je het over hebt. Ga niet zomaar zinnen in je kop stampen die je kan opratelen zonder dat je weet waar je nou echt over praat. Besef waar het gesprek over gaat, besef wat de ander tegen je zegt. Zo onthoud je jouw tekst het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik altijd doe is bijv als je a en b hebt het dialoog van a opnemen en dan kan je antwoorden en dan kan je ook met b doen