ik zoek een THESIS thema - studie bedrijfsmanagement/ marketing, kan iemand helpen?

Ik moet nu al een thema kiezen voor mijn thesis volgend jaar, maar ik heb geen idee waar ik een thema moet beginnen zoeken. wij hebben geen lijst van voorbeelden gekregen of thema's om uit te kiezen. enkel: "bepaal je thema nu al"
ik studeer bedrijfsmanagement met als afstudeerrichting marketing dus het moet ergens in die richting liggen... kan iemand me helpen? met een idee of ergens een site om voorbeelden op te lezen of iets anders... want ik weet niet waar te beginnen!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

een thesis is een scriptie.

Msschien een idee om richting de bedrijfstak kinderopvang te gaan? daar is na jaren voorspoed nu een beetje leegloop. Als maketingstudent kun je je daar misschien goed op richten. Kinderopvang heeft nooit echt reclame hoeven te maken om hun product te verkopen. De vraag was immers hoger dan het aanbod. Nu keert het tij een beetje in deze sector.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op zoek naar bedrijven waar je zou willen werken.

Kijk op de websites of je cases kan vinden, of nieuwsberichten, of vraagstukken waar zij zich mee bezig houden en laat je daardoor inspireren.
Vraag je af welke vragen onbeantwoord blijven. Welke thema's er regelmatig opduiken. Wat je opvalt. En maak daar een onderwerp van.

Zo vang je twee vliegen in 1 klap: Je hebt een onderwerp dat je interesseert en je werkt vast aan je carrière.
Een relevante scriptie, onderzoek of stage doet het ook altijd goed op je cv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Corporate responsibility (maatschappelijk verantwoord ondernemen) als onderdeel van het bedrijfsimago.
Veel bedrijven laten zich daarop voorstaan.
IBM bijvoorbeeld, zie link.