Ik heb dinsdag Engels examen en zie daar een beetje tegenop. Wat kan ik daartegen doen?

Ik heb dus me Engels examen en heb er wel voor geleerd maar ik ben bang dat als ik een woord, zin of vraag niet weet dat ik in de stress schiet. Zijn niet methodes voor ofzo dat ik wat zekerder word van me zaak. goede ademhaling voorbereiding ofzo iets??
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

vraag aan je docent of je muziek op mag dat werk zustgevent op je hersen .
als ze vraag waarom zeg je dat je heel zenuwachtig ben.
ps misschien heb je te weinig zelfvertrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leest eerst alles door. Dan maak je wat je weet. Alle overige tijd kun je besteden aan wat jen nog mist. Omdat je al zoveel wel weet, vanwege je ijverig studeren, neem je rustig de tijd. Lees de tekst, zie de context. En altijd een antwoord geven ook als je gokt. Want niet invullen is altijd een fout.

Je mag er best een paar missen. Dat geeft niet. Je doet je best.

Rustig blijven. En voel je ademhaling bewust, als je zit te stressen. Door je neus inademen, door je mond goed uitademen. Neem een paar minuten de tijd daarvoor. Dan gaat het weer beter.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je dooie gemak oude examens doorwerken. Als soort van 'warming up'. Heeft bij mij prima gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kevin1993. Ik heb kortgeleden al antwoord gegeven op eenzelfde vraag.
Mijn antwoord was: Neem een paar keer per dag tot aan het examen (dat dus al heel gauw is) de stof door. Stel zelf vragen en bedenk zelf de antwoorden. Je moet dan natuurlijk wel echt goede vragen en goede antwoorden bedenken. Als je dit dus de komende dagen een paar keer per dag doet dan wordt de stof a.h.w. in je hoofd "gebrand".
Je wordt er ook zelfverzekerder door want je weet dan dat je de stof beheerst. Tenminste, als je deze tip dus op de juiste manier toepast. Deze tip schijnt heel goed te werken. Ik heb hem een keer op de t.v. of de radio gehoord.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is heel veel te zeggen over jouw vraag.
In het algemeen: worst case-scenario. Bedenk vrij precies wat de gevolgen kunnen zijn. Een onvoldoende halen? Betekent dat ook zakken, en een jaar overdoen?
Door de gevolgen te kennen, kun je twee dingen doen. Namelijk nu al zorgen dat die gevolgen er niet komen; of het inzicht krijgen dat het reuze meevalt. In beide gevallen heb je minder zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon relex, kijk veel engelse films zodat de taal in je kop zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon oefenen dan heb ik ook Engels examen ik maak me er echt niet druk over omdat ik weet dat ik goed geoefend heb en na mijn moeilijkste examen wiskunde (morgen) ga ik ff die conventies in me kop stampen