HBO hier en daar aangepakt?

Diploma's worden dus ongeldig, maar als iemand jaren daar heeft gezeten wie betaald de schadejaren terug aan de student?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zit zelf, helaas, op Inholland en ik merk mee dan genoeg van al dit gebeuren. Een leraar die een cijfer van een 5 naar een 5,5 (dus voldoende) aanpast in de klas, omdat iemand het hem aardig vraagt, dat soort dingen. Dit geldt niet voor alle studies dat het zo slecht is, ik hoor ook van vrienden dat zij echt een hele leuke en goed georganiseerde studie hebben.

We krijgen geregeld e-mails van Doekle Terpstra, waarin ze zeggen dat ze de studenten gaan begeleiden in de zoektocht naar een baan. Maar degenen die diploma's hebben gekregen op een opleiding die nu niet HBO waardig is, krijgen volgens mij helemaal niets.

Het is trouwens al wel zo dat als je stage wil lopen bij een bedrijf en jij bent van Inholland, dat ze dan liever iemand anders willen, omdat jij alleen maar van die school ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik met schade meer doelde op het financiële verlies wat iemand oploopt. Doe je vier jaar over bijvoorbeeld kost je dat al gauw tussen de 80.000 tot 140.000 euro aan inkomsten.

Andere antwoorden (1)

Niemand je krijgt aanvullende lessen aangeboden(gratis) en als je dat haalt is je diploma geldig. Ik zou toch wel met de anderen een rechtzaak beginnen en zeggen dat ze een wanprestatie hebben geleverd en de schade verhalen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er dus een paar jaar bij een baas (per jaar werk zijnde 20.000 tot 30.000) en dan heb je niks. Wie betaald de schade!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij een baan hebt, heb je toch geen schade? Dan voldoe je kennelijk aan de eisen van je baas.
Je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid om je school in te schatten, als je voor flutscripties hoge cijfers krijgt kun je daar vraagtekens bij zetten. (Waarmee ik niet wil zeggen dat al die studenten flutscripties schreven overigens!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo: dat is nog maar de vraag. Een ongeldig verklaard diploma kan bijvoorbeeld andere certificering in gevaar brengen.