OMdat het speciaal is en zij moeten het op een andere manier omdathet anders niet kan met die kinderen/mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
STAATSEXAMEN

Wat is het staatsexamen?
Het staatsexamen is speciaal voor mensen die niet naar school gaan, maar wel een diploma willen halen. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor de voorbereiding op dit examen.
Een staatsexamendiploma heeft dezelfde waarde als een vergelijkbaar diploma dat met een schoolexamen is behaald.
De staatsexamens bestaan uit 2 onderdelen: het centraal eindexamen en het commissie-examen. De staatsexamencommissie neemt het commissie-examen zo veel mogelijk af zoals het schoolexamen.

Doe je staatsexamen, dan kun je het diploma vwo, havo of vmbo TL halen. Voor vbo bestaan geen staatsexamens.

Wil je staatsexamen doen, dan moet je je aanmelden bij de Informatie Beheer Groep, bij de afdeling staatsexamens vwo-havo-vmbo van het onderdeel Examendiensten.

Wie doen staatsexamen?
Het staatsexamen wordt onder andere gedaan door kandidaten die het normale onderwijs niet naar eigen tevredenheid hebben afgerond. Bijvoorbeeld als zij bepaalde vakken missen voor een bepaalde vervolgopleiding.
Daarnaast doen scholieren uit het speciaal onderwijs
staatsexamen, onder meer van scholen voor dove en slechthorende, blinde en slechtziende, lichamelijk gehandicapte en moeilijk opvoedbare scholieren.

http://www.examen.nl/index.html?url=http%3A%2F/php.examen.nl/examendoc/index.php%3Fdocument%3D1003&h=5000&mw=0

Toegevoegd na 2 minuten:
je bedoelt toch speciaal onderwijs? Of het langzaam lerend speciaal onderwijs?

Toegevoegd na 14 minuten:
Hier heb ik het antwoord gevonden!

Voor deze kinderen is er ook voortgezet speciaal onderwijs. Dit kan gevolgd worden tot de leeftijd van 20. Hier worden weinig toetsen uitgedeeld. Het onderwijs is dan ook niet doelgericht op een examen, waarbij de kinderen een diploma kunnen halen. De meeste leerlingen op het VSO gaan diplomaloos naar het middelbaar beroepsonderwijs, met name niveau 1 en 2. Verschillende scholen binnen cluster 4 gaan de samenwerking aan met regulier Voortgezet Onderwijs scholen zodat leerlingen een diploma kunnen halen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal_onderwijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok! Wordt daar op school niet over gepraat? Vraag het morgen eens aan je docent.
Mogelijk krijg je een verklaring dat je special onderwijs hebt afgerond?