Hoe zit het nou volgend jaar? Ik doe dan 6 VWO, MOET ik nou perse Wiskunde, nederlands en Engels voldoende staan, of gaat dat pas later in?

Ik sta alleen bij wiskunde onvoldoende (Het interesseert me te weinig) Maar mijn vader zei dat hij iets erover had gehoord dat ik dan geen examen mag doen.

Toegevoegd na 12 minuten:
En lager dan een 5?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij ons op school is het zo dat je minimaal een 5 op één van die 3 vakken mag hebben. Dus als je op wiskunde én Engels een 5 hebt, dan is dat heel jammer. En een nog ergere voldoende mag ook niet. De beste oplossing is simpel: Gewoon voldoende houden die vakken (al is het nog zo moeilijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*maximaal dan toch ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, domme typfout van mij, excusez-moi.

Andere antwoorden (2)

Je mag een van deze vakken onvoldoende staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt met ingang een zwaardere eis van de examens 2012 bij HAVO. Dat is om HAVO beter te laten aansluiten op het HBO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor VWO?