Wat bij mij werkt is, opschrijven, en nog een keer opschrijven... Ezelsbruggetjes is idd een goeie.. En vervolgens nog een keer opschrijven uit het hoofd...
Eventueel mensen uit je omgeving vragen jou te overhoren..
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Herhalen, herhalen, herhalen, herhalen.
Vat tekst samen, probeer ezelsbruggetjes te zien in tekst en jaartallen.
En verder: herhalen, herhalen, herhalen. Stampen dus.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd, idd veel herhalen. Wat de jaartallen betreft onthoude ik ze altijd door er een bewerking van te maken bv: 1987 zou voor mij zijn: 9-1=8-1=7 en de 1 moet vooraan :-)
Nog een voorbeeld: 1486: de 1 gwn vooraan 4*2=8-2=6
Het is soms wat zoeken maar het hielp mij wel altijd de jaartallen te onthouden.