Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het nou precies met de slaag/zakregeling op het centraal examen?

Ik begin aanstaande woensdag met mijn eerste examen. Ik zit in 4 VMBO-TL

Ik heb een vraag omtrent de cijferberekening. Volgens de regels slaag je als alle vakken voldoende zijn afgerond, (SE TOTAAL + CE TOTAAL : 2)

Doch mag je ook 2 5-en of 1 4 halen, mits je dit kunt compenseren met een compensatiepunt van een ander vak (dus minimaal één 7)

Nu is mijn vraag: geld dit laatste, hierbovenstaande voor het cijfer van SE totaal+ CE totaal : 2, of alleen voor het CE totaal?

Toegevoegd na 54 seconden:
En ik wil nog een vraag toevoegen: ik hoorde van iemand dat je voor Nederlands, Wiskunde en Engels geen onvoldoende mag staan (of niet lager dan een 5)
geldt dit ook voor het vmbo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
679

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat bestevaer zegt, klopt. Het verhaal over het compenseren en dat je gemiddeld overal een 6 moet staan.

Over je vraag over de vakken, dit geld net als de havo nog niet. Voor de havo weet ik dat dit volgend jaar ingaat, maar voor het vmbo heb ik geen idee.

Kijk maar in je Examenkrant die je een tijdje geleden op school hebt ontvangen (als het goed is). Of zie de bron. Achteraan staat wat je precies moet hebben als je wilt slagen. Er staan ook 5 vragen zodat je jezelf kan testen of je het wel snapt.

Suc6 met je laatste examens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

*Nu is mijn vraag: geld dit laatste, hierbovenstaande voor het cijfer van SE totaal+ CE totaal : 2, of alleen voor het CE totaal?*

= het gemiddelde cijfer

plus ALLE info over het eindexamen lees je hier:

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wanneer-ben-ik-geslaagd-voor-het-vmbo-examen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding