Hoe kan ik er voor zorgen om motivatie voor school te kweken?

Ik ben nu in mijn laatste examenjaar.. Ik heb nog een paar punten die ik moet ophalen... Op Zich zou dit mij wel moeten lukken maar ik heb gewoon die motivatie er niet voor.. En heeft iemand misschien een effectieve methode om te leren?

Bedankt iig .. Elke tip zal mij een stap dichter bij mijn diploma helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Denk je in: nu even heel hard leren, dan heb ik straks, over een aantal dagen, weer onbezorgd vrij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het echt leuk vinden zal moeilijk worden!
De tip die ik kan bedenk is dat je jezelf moet belonen, bijvoorbeeld als je een half uur doorgewerkt hebt dan mag je even een kwartier achter de computer of iets anders doen wat je leuk vind. Of het pas doen als je iets af hebt, dat stimuleert om sneller door te werken.
Hoop dat het je lukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor school je doet.
Maar als het gaat om examens;
Als je een grafische rekenmachine hebt dan geef ik als tip zet daar de uitwerkingen van de vragen van vorig jaar erin, ook van de herkansing. Vaak zijn de examen vragen elk jaar hetzelfde maar zijn alleen de getallen anders.
Zo hoef je alleen maar de vraag te veranderen naar de juiste situatie.
Daarom is het oefenen van examens ook belangrijk omdat je dan ervaring krijgt met de vragen die je zult krijgen.
Denk aan het feit dat je nog een jaar over moet doen als je nu je diploma niet haalt. Dan zit je nog een heel jaar met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet welke opleiding je doet,
maar ik weet wel als je je diploma haalt met een paar leuke cijfers , dat je daarna voor de rest van je leven kan doen wat je zelf wilt.
En dat je daarna nooit meer hoeft te leren , tenzij je er voor kiest om door te leren voor iets wat je egt wilt.

In iedergeval ligt de wereld aan je voeten als je je diploma haalt.

Dat moet voldoende zijn denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom op, maandag beginnen de examens, dus nog even de schouders eronder.
Straks je diploma krijgen moet al genoeg motivatie geven.

Maar maak voor de komende dagen een schema, met tijden waarop je moet leren en wanneer je mag ontspannen, zorg ook voor ontspanning in de buitenlucht, een wandelingetje of een stukje fietsen.
Maak een lijst met wat je nog moet leren en streep elke keer als je iets af hebt lekker door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt misschien stom, maar er is helemaal geen motivatie.

Je doet het gewoon zonder nadenken. Dat veel nadenken is juist het demotiverende gedeelte. Waardoor je denkt dat je motivatie nodig hebt.

Vroeger deed je ook alles zonder dat er motivatie er was. Je deed het gewoon. Niemand zei dat het moest, je deed het gewoon.

En ja het begin is namelijk het moeilijkst.

Even mediteren je geest leegmaken, ogen open boek pakken en beginnen met het heel snel doornemen zodat je alvast een idee hebt waar het over gaat. Geef jezelf geen tijd om eerst nog ff dit en dat te doen. Door op deze manier te beginnen kan je je langer concentreren op de stof.

Drink niet teveel suiker, daar wordt je suf van, maar zet eten en drinken klaar of als je naar de koelkast loopt neem het boek mee en laat je niet zo snel afleiden.

Zorg in ieder geval dat je op tijd slaapt en goed uitgerust bent, dan kan je je beter concentereren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip is: zoek een plek op, waar je in die ruimte alleen een tafel en een stoel hebt en neem wat eten en drinken mee. En natuurlijk je schoolboeken. Deze plek is altijd wel te vinden, zoek hem bij voorkeur buitenshuis. Heb je een baantje en heeft je baas misschien een kantoortje die leeg staat of misschien ken je iemand met een eigen bedrijf waar je een paar dagen in een kantoortje mag vertoeven? Misschien is er wel iemand die een kamertje overheeft waar je een tafel en een stoel in kan zetten. Ga in deze ruimte leren, leren en nog eens leren. Zoals eerder gezegd; maak een schema waar je rekening houdt met dingen die je buiten het leren om moet doen + het leren zelf én je pauzes die je ook moet nemen. En dan het aller-allerbelangrijkste: houdt je ook aan dat schema. Als je denkt; nu wil ik even wat anders doen, zét door en maak je tijd vol met leren!
Een ruimte waar niet veel te doen is, kan je ook niet goed afleiden, dus alleen maar fijn!
(mijn broer doet dit altijd in het bedrijf van mijn vader, daar is een kantoortje waar niets mee wordt gedaan en daar heeft hij een kamer en een stoel in gezet. deze ruimte gebruikt hij het hele jaar door voor het leren, in de vakanties zit hij daar 75% van zijn vakantie en hij vindt het gigantisch fijn, je wordt namelijk niet afgeleid.)
Probeer het ook eens zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu even 2 weken flink er tegenaan gaan, want als het goed is beginnen die maandag of 40 weken weer hetzelfde zitten doen.......simpel lijkt me

succes!

Toegevoegd na 35 seconden:
met die bedoel ik dus de examens;)