Hoe kan ik mezelf voorbereiden op het Centraal Eindexamen Duits VWO?

Ik zit op het VWO en heb Duits in mijn pakket. Ik zit in de 5e en heb dus over een jaar eindexamen. Het probleem is echter dat mijn leraar helemaal niet goed les geeft. Op een paar mensen na kan niemand in de klas ook maar één fatsoenlijke zin Duits spreken omdat we alleen maar films kijken en een paar domme spreekoefeningen doen waar je niets van leert. Ik ben echt niet zo'n nerd die per se een 10 wil halen, maar op deze manier wordt het sowieso een 1.

Ik kan het vak niet laten vallen, dus wie heeft tips om zelf Duits te leren zonder dure methodes aan te schaffen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

oefenen oefenen oefenen oefenen met teksten
Duitse boeken en tijdschriften lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het centraal eindexamen bestaat uit een leestekst. Het is dus vooral belangrijk dat je dit goed kan. Bij het eindexamen heb je gelukkig een woordenboek erbij, maar je hebt geen tijd om alles op te zoeken. Vorig jaar heb ik eindexamen duits gedaan op het vwo. Ik was toen nog niet klaar toen de tijd op was en heb de laatste 8 vragen volledig moeten gokken. Gelukkig wel gehaald. Mijn tip: oefen thuis veel leesteksten. Op internet zijn veel oefenexamens van vorige jaren te vinden. De antwoorden zijn er ook te vinden zodat je kan opzoeken wat je zou hebben gehaald. Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je op de link drukt vind je een pagina waar je het examen van vorig jaar kan oefenen. Er staan er 2, het echte examen en de herkansing. Links boven kan je op een ander jaartal drukken om andere examens te doen. Dit is iets anders omdat het toen nog anders werkte met profielen kiezen. Maar volgens mij staat het niveau van toen het vak duits 12 gelijk aan de examens van nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://lasvegas.bazoon.nl/CW09_Schoolspot/index.asp?ADID=4

Op dezt site kan je verschillende proefexames maken. Op deze manier kan je zelf oefenen en kijken waar je evtl problemen mee hebt.

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.goethe.de/z/jetzt/dejchat/dejchat1.htm

Hier kan je ook goed Duits leren door te chatten!
Uitdagend maar met de juiste chat freund(in) kan je een hoop leren. Duitsers vinden het altijd goed wanneer je hun taal wilt leren en helpen graag mee. Ze zijn nl. erg chauvinistisch en trots op hun taal.
amc
12 jaar geleden
Ga een maand of langer naar Duitsland met vakantie. Misschien kan je er zelfs vakantiewerk vinden.