ik ben 17 jaar nu en werk bij mijn vader als kozijnen zetter, nu moet ik een keus gaan maken : ga ik naar school om een diploma te halen of ga ik doo-

door werken ? mijn droom is om ooit iets voor mijn eigen te beginnen. ik heb een opleiding basis beroepsberichte,
wat zal ik doen//

Toegevoegd na 18 minuten:
ik werk er nu drie maanden en begin het al een beetje saai te vinden, ik ben iemand die elke keer wat anders wil doen geen dagen het zelfde,
wat is een opleiding die je goed gebruiken kan voor je eigen bedrijf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (11)

Doorgaan, ik ken niemand die er geen spijt van heeft gehad dat ie niet door heeft geleerd.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge, niemand die er geen spijt van heeft gehad betekent dat iedereen er spijt van heeft! Dubbele ontkenning is bevestiging.
Wat je ook gaat doen, ga zorgen dat je er eerst zelf over nadenkt.
Een diploma halen is nooit verkeerd, maar zorg er dan voor dat je het juiste diploma haalt, waar je later wat aan hebt. Investeer op die manier in je eigen toekomst, dat haal je er dubbel en dwars uit.
12 jaar geleden
Ga door met school dat is het enige wat ik kan zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eerst een gedegen opleiding volgen en afmaken, zeker als je later voor je zelf wilt beginnen is er nog veel te leren.mischien is een combinatie van leren en werken een uitkomst voor jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen kan wel zeggen ga doorleren, maar je moet doen wat jij wil. Als jij er gelukkig van wordt om kozijnenzetter te worden, moet je dat blijven doen. Als je denkt dat het een leuk bijbaantje is, moet je vooral doorleren. Probeer gewoon altijd te doen wat jij denkt dat het belangrijkste is en waar jij het meeste aan hebt, dan komt het altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kan studeren, je komt alleen beter uit, en als t niks word heb je backup bij je pa ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een diploma kan handig zijn als je ergens solliciteert, maar het gaat er natuurlijk om dat je ergens inzicht in krijgt, dat je door krijgt hoe dingen in elkaar steken, dat je kennis opdoet.
Je hebt nu in ieder geval al geleerd dat je van de hele dag hetzelfde doen niet gelukkig wordt.
Probeer nu zo goed mogelijk uit te vogelen wat je dan wel wilt gaan doen. Ga met docenten van verschillende scholen praten om erachter te komen wat er allemaal te koop is en wat jouw eigen mogelijkheden zijn.
Als je dat weet kun je een goede keus maken over wat voor opleiding voor jou het beste is, maar ga in ieder geval iets studeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de mogelijkheid hebt om diploma's te halen: Doen. Je bent nog jong en werken moet je je hele leven nog, en dat is toch makkelijker met een diploma.
12 jaar geleden
Je bent pas 17 jaar, dus heb je nog alle tijd van de wereld om te werken. Je geeft aan dat je al na 3 maanden werken bij je vaders bedrijf het al saai vindt. Het lijkt me duidelijk dat je daar dan zeker niet moet blijven "plakken"!
Ga naar school en haal eerst je einddiploma.
Bedenk wat voor bedrijf je zou willen beginnen. Of wil je ook graag "in de kozijnen"?
Voor elk bedrijf heb je naast je vakkennis, een zekere basiskennis nodig.
Marketing, financieel en operationeel management, personeelsbeleid, organisatie en financiële administratie en het opstellen van een ondernemingsplan.
Ook het LOI en NTI geven daar bijvoorbeeld ook cursussen in. Zie link.
De kamer van koophandel geeft ook ondersteuning en praktische adviezen

http://www.startbedrijf.nl/artikel/cursussen-opleidingen

http://www.kvk.nl/ondernemen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga door met school. Daar kun je altijd op terugvallen (ook als je werk niet goed gaat). Bovendien leer je veel interessante dingen die je in je werk kunt toepassen. Zie het als een opstapje naar je eigen bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd doorgaan met school. Het volgen van een opleiding is de beste investering die je in jezelf kunt doen.