Wat voor opleiding moet je doen als je later in de terminale zorg ( hospice ) wilt werken? En welk niveau?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (3)

Een oud klasgenoot van mij is na de HBO V ( nivo 5), in een hospice gaan werken, maar misschien kan het ook wel met nivo 4.
Belangrijk is kennis over somatische-en psychische zorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig kan je ook als vrijwilliger aan de slag in een hospice.
Maar is wel handig als je iets over verzorging en het mentale aspect afweet maar je wordt wel goed begeleid en getraind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval iets met zorg of verpleegkunde. Ik vermoed dat je verpleegkunde moet hebben en dat het afhangt van de mate van verantwoordelijkheid die je later wilt hebben. En van je opleidingsniveau van nu natuurlijk wat je voor opleiding kunt kiezen.

Weet je wat je zou kunnen doen, is een hospice opzoeken op internet en daar eens naartoe bellen. Vraag naar een leidinggevende. Mensen vinden het heel fijn als ze jonge gemotiveerde mensen spreken; dus je zult vast uitgebreid vragen kunnen stellen. Als het net niet uitkomt, kun je vragen of je op een andere tijd zou kunnen bellen. Wees niet bang om te bellen (ik vond dat vroeger erg eng, jij misschien niet). Iedereen doet het zo! En wie weet kun je wel een paar dagen meekijken om te zien of het wat voor je is! Ze hebben altijd behoefte aan handen. En er is gebrek aan personeel in de toekomst! Ook leuk: een interview regelen en dit weer gebruiken voor een werkstuk of spreekbeurt op school nu!