Waarom is mythologie geen (kiesbaar) vak op middelbare scholen?

Het lijkt mij toch wel handig bij bijvoorbeeld kunststudies of klassieke studies om globale kennis van o.a. Griekse mythologie te hebben en je begrijpt andere culturen hier ook veel beter door. Ligt dit aan geldgebrek of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo vraag ik me altijd af waarom wetenschapsfilosofie en literaire toekomstbeelden geen schoolvakken zijn. Snap je hem? Er zitten gewoon te weinig uren in de week om elke relevante interesse die mensen kunnen hebben in het lesprogramma te stoppen.

Het beste antwoord

Het is geen apart vak omdat het over het algemeen onderdeel is van de vakken Grieks en Latijn.

Puur mythologie is niet genoeg om een heel vak mee te vullen op de middelbare school, dat zou te veel tijd wegnemen van belangrijkere vakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op het gymnasium krijg je grieks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt dit niet onder KCV, klassieke culturele vorming? Dit wordt op onze middelbare school gegeven. Leerlingen moeten kiezen tussen CKV (culture kunstzinnige vorming) en KCV. Daarnaast komt het inderdaad terug in Latijn en Grieks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons was dat ook zo, +